طرح درس روزانه رياپي سوم راهنمايي

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » طرح درس
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 3 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏طرح درس روزانه
‏طرح درس روزانه
‏شماره:
‏ماده درسي: ‏ریاضی
‏موضوع درس:‏ ‏معادله‏ خط‏(1)
‏مقطع تحصيلي:‏ ‏ ‏ ‏راهنمایی
‏پايه تحصيلي:‏سوم
‏مدت جلسه: ‏30 دقيقه
‏تاريخ اجرا:
‏تهيه كننده:‏ ‏
‏اهداف كلي
‏شناخت معادله خط و رسم خطی که معادله ی آن داده شده است.
‏هدف هاي جزئي
‏دانش آموزان ‏با مشخص بودن نقاط معادله ‏ی خط را حدس بزنند.‏
‏دانش آموزان ‏معنای معادله ی خط را درک نمایند.(رابطه ی بین x‏ و y‏ هر نقطه ی خط)

‏هدف هاي رفتاري
‏دانش آموزان در پايان و ضمن تدريس:
‏قادر به رسم خطی که معادله ی آن داده شده، باشند.‏(شناختي - ‏کاربرد‏)
‏اگر معادله ی خط موجود باشد بدون رسم خط تش‏خیص دهد نقطه ای که مختصات آن داده شده روی خط قرار دارد یا خیر؟‏( شناختي- درك و فهم)
‏در حل مسائل، مفهوم معادله را به کار برد.‏ (شناختي - كاربرد)
‏روش هاي تدريس
‏روش فعاليت محور(‏همياري‏) - ‏روش توضيحي ‏–‏پرسش و پاسخ - ‏استفاده از نرم افزار PowerPoint
‏رسانه هاي آموزشي
‏كتاب درسي ‏–‏ ‏صفحه ی مختصات شطرنجی، ماژیک وایت برد- ‏كامپيوتر( CD‏)
‏قبل از شروع درس
‏ (2 دقيقه)
‏سلام و احوالپرسي - حضور و غياب - دقت در وضع جسماني و روحي دانش آموزان و بررسي تكاليف
‏تعيين رفتار ورودي
‏دانش آموزان باید بتوانند مکان نقطه ی داده شده را روی صفحه تعیین کنند.
‏دانش آموزان باید بتوانند مقدار عددی یک عبارت جبری را حساب کنند.‏
‏ارزشيابي تشخيصي
‏ (5 دقيقه)
‏1- نقطه ی ‏ و ..... را روی دستگاه مختصات خود مشخص کنید.
‏2- نقطه ی B‏ که روی صفحه می بینید چه مختصاتی دارد؟
‏3- مقدار عددی عبارت ‏ را به ازای‏ ‏ ‏ و ‏ و ‏ و یک x‏ دلخواه دیگر حساب کنید.
‏فعاليتهاي آموزشي
‏فعاليتهاي معلم
‏فعاليتهاي دانش آموز‏ان
‏آماده سازي و ايجاد انگيزه
‏(2 دقيقه)
&‏ یک نمودار روی صفحه رسم می کنیم .
‏از دانش آموزان می خواهیم درباره ی آن
‏یک داستان بسازند.
& ‏ با همفکری همدیگر در مورد این مسئله بحث می کنند.
‏ارائه درس و ارزشيابي تكويني
‏(15 دقيقه‏)
&‏ 1- نقاط ‏ و ‏ و ... را روی صفحه های خود مشخص نمائید.
‏2- نقاط فوق را به هم وصل نمائید و امتداد دهید.
‏3- نقاط دیگری به دلخواه روی این خط در نظر بگیرید‏ و مختصات آن ها را بنویسید.
‏4- این نقاط چه ویژگی دارند؟
‏5- ‏اگر بخواهید این خط را توصیف کنید چه پیشنهادی دارید؟
‏6- آیا می توانید به کمک زبان علائم و نمادها (جبری) رابطه ی خود را بیان نمایید؟
‏7- به این رابطه ی جبری که بیان گردید معادله ی خط می گوئیم.
‏8- تکمیل فعالیت 1 کتاب درسی
‏9- تکمیل فعالیت 2 و نشان دادن کاربرد معادله ی خط
‏10- حل کار در کلاس کتاب درسی
‏11- می خواهیم خط ‏ را رسم کنیم. پیشنهاد شما چیست؟
‏12- با همکاری دانش آموزان و یادآوری اصول هندسه ی اقلیدسی از آن ها می خواهیم خط را رسم کنند.
‏13- رسم خط ‏
& ‏ ‏کارهای خواسته شده را روی صفحه ی مختصاتی که در اختیار دارند، انجام داده و با همفکری به ‏سؤ‏الات ‏پاسخ می دهند.
‏جمع بندي و نتيجه گيري
‏(3 دقيقه )
‏ &‏ ‏1- ‏همان طور که دیدید، بین طول و عرض همه ی نقاطی که روی یک خط قرار داشته باشند، یک رابطه وجود دارد.که اسمش را معادله ی خط می گذاریم.
‏2- اگر معادله ی یک خط را داشته باشیم می توانیم آن را رسم کنیم.
‏ارزشيابي پاياني
‏(2 دقيقه )
‏ &‏ 1- ‏خط ‏ را رسم کنید.
‏2- آیا نقطه ی ‏ روی خط ‏ قرار دارد؟ چرا؟
&‏ دانش آموزان به صورت گروهي به سوال‏ات ‏ مطرح شده پاسخ ‏ مي دهند.‏ و بازخورد مناسب به آنها داده می شود.

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » طرح درس

تعداد مشاهده: 4709 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 3

حجم فایل:22 کیلوبایت

 قیمت: 5,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل