طرح درس علوم دوم ابتدايي

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » طرح درس
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 16 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1 | ‏صفحه
‏به نام خداوند بخشنده مهربان
‏ج‏دول ‏طرح درس سالانه
‏هدف کل‏ي‏:‏ کسب دانش و مهارت و نگرش های ضروری
‏سال تحص‏ي‏ل‏ي‏ : 88‏-1387
‏کلاس : ‏دوم ابتدایی
‏درس :‏ علوم
‏فعال‏ي‏ت ها
‏هدف ها‏ي‏ کل‏ي‏ درس
‏موضوعات و عنوان ها‏ي‏ دروس
‏فصل ها
‏تار‏ي‏خ
‏روز
‏جلسه
‏هفته ها
‏ماهها
‏یکشنبه
‏جلسه اول
‏اول
‏مهر ماه
‏معارفه
7/2
‏سه شنبه
‏جلسه دوم
‏تصویر عنوانی را مشاهده و درباره ی آن با معلم و هم کلاسی های خود گفتگو کند.
‏برای کسب اطلاعاتی در مورد گیاهان علاقه مند می شود.
‏گل ، میوه و دانه
‏اول
6
7/4
‏پنجشنبه
‏جلسه سوم
‏با مشاهده تصاویر مراحل تبدیل گل به میوه و ترتیب صحیح چینش و نوع تصاویر را بررسی می کند.
‏با جمع آوری اطلاعات با نقش گل در گیاه آشنا می شود.
‏فعّالیّت
‏فکر کنید
7
7/7
‏یکشنبه
‏جلسه اول
‏دوم
‏چند میوه را برش می دهد و میوه ها را بر اساس تعداد (یک دانه ای و چند دانه ای ) طبقه بندی می کند.
‏ازطریق مشاهده ، با نقش میوه در گیاه آشنا می شود.
‏فعّالیّت
8
7/9
‏سه شنبه
‏جلسه دوم
‏دانه گیاهان مختلف را طبقه بندی می کند.
‏با مشاهده ی دانه با دانه ها ی یک قسمتی و دو قسمتی آشنا می شود.
‏فعّالیّت
9
7/11
‏پنجشنبه
‏جلسه سوم
‏پوست چند دانه ی خیس خورده را جدا می کند.
‏قسمت های مختلف آن را مشاهده و شکل آن ها را رسم می کند.
‏چند دانه ی لوبیا را در دستمال مرطوب قرار می دهد و مراحل رویش دانه را مشاهده می کند.
‏با جدا کردن قسمت های مختلف یک دانه ، آن را می شناسد.
‏محل رویش دانه را مشاهده می کند.
‏فعّالیّت
‏فعّالیّت
10
7/14
‏یکشنبه
‏جلسه اول
‏سوم
‏حاصل مشاهدات خود از مراحل رویش یک گیاه را به صورت داستان با رسم شکل به کلاس ارائه می دهد.
‏از طریق مشاهده با نقش دانه در تولید مثل گیاه پی می برد.
‏فعّالیّت
11
7/16
‏سه شنبه
‏جلسه دوم
3 | ‏صفحه
‏تصویر عنوانی را مشاهده و درباره ی آن با معلّم و هم کلاسی های خود گفت و گو می کند
‏به مطالعه درباره ی محل زندگی جانوران و گیاهان علاقه مند شود.
‏محلّ زندگی جانوارن و گیاهان
‏دوم
12
7/18
‏پنجشنبه
‏جلسه سوم
‏در مورد جنگل و جانوارن آن اطلاعات جمع آوری می کند و در جدول وارد می کند
‏با جمع آوری اطلاعات با جنگل و جانوران آن آشنا شود.
‏زندگی در جنگل
13
7/21
‏یکشنبه
‏جلسه اول
‏چهارم
‏در مورد جانوران داخل آب و نوع تغذیه ی آن ها با دوستانش گفت و گو می کند و آن ها را طبقه بندی می کند و در جدول ثبت می کند.
‏با جمع آوری اطلاعات با جانوران آبزی و ویژگی های زندگی در آب آشنا شود.
‏زندگی در آب
14
7/23
‏سه شنبه
‏جلسه دوم
‏در مورد جانوران و گیاهان بیابانی و سازگاری آن ها برای زیستن در چنین محیطی با دوستانش گفت وگو می کند.
‏با جمع آوری اطلاعات با ویژگی هایی از زندگی در بیابان آشنا شود.
‏زندگی در بیابان
15
7/25
‏پنجشنبه
‏جلسه سوم
‏با مشاهده ی محیط زندگی خود و گفت و گو درباره ی جانوران و گیاهان آن ، اطلاعات جمع آوری می کند.
‏با جمع آوری اطلاعات با جانوران اهلی و زندگی در شهر و روستا آشنا شود.
‏زندگی در شهر و روستا
16
7/28
‏یکشنبه
‏جلسه اول
‏پنجم
‏ارزشیابی ماهیانه
7/30
‏سه شنبه
‏جلسه دوم
‏پنجشنبه
‏جلسه سوم
‏یکشنبه
‏جلسه اول
‏اول
‏آبان ماه
‏سه شنبه
‏جلسه دوم
‏درباره ی خطراتی که زندگی انسان و سایر جانداران را تهدید می کند با دوستان و هم کلاسی های خود گفت و گو می کند.
‏در پاکیزه نگه داشتن محیط زندگی خود احساس مسئولیت کند.
‏محیط زندگی خود را پاکیزه نگه داریم
17
8/2
‏پنجشنبه
‏جلسه سوم
‏در مورد محلّ زندگی چند جانور و اطلاعات جمع آوری می کند.
‏دانسته های قبلی خود را در موارد جدید به کار ببرد.
‏فکر کنید
18
8/5
‏یکشنبه
‏جلسه اول
‏دوم
‏تصویر عنوانی را مشاهده و درباره ی آن با معلم و هم کلاسی های خود گفت وگو می کند.
‏برای مطالعه درباره ی پوشش بدن جانوران علاقه مند شود.
‏پوشش بدن جانوران
‏سوم
19
8/7
‏سه شنبه
‏جلسه دوم
3 | ‏صفحه
‏تصاویر صفحات 20‏ و 21‏ را مقایسه می کند.
‏درباره ی پوشش بدن این جانوران ، نام آن ها و فایده ی آن برای جانوران با دوستانش گفت و گو می کند.
‏از طریق مشاهده با پوشش های مختلف بدن جانوران و فایده ی آن برای جانوران آشنا شود.
‏مقایسه کنید
20
8/9
‏پنجشنبه
‏جلسه سوم
‏پر های یک پرنده را مشاهده می کند و پر های روی بدن ، بال و دم را مقایسه می کند.
‏با مشاهده ی تصاویر چند جانور ، درباره ی پوشش بدن آن ها با دوستانش گفت و گو می کند.
‏درباره ی تفاوت پوشش قسمت های مختلف بدن پرندگان اطلاعات جمع آوری کند.
‏با پوشش های سخت و محکم جانواران مختلف آشنا شود.
‏فعّالیّت
‏فکر کنید
21
8/12
‏یکشنبه
‏جلسه اول
‏سوم
‏با مشاهده تصاویر درباره ی فایده ی پوشش برای انسان گفت و گو می کند.
‏تأثیر یک قطعه یخ را روی پوست بدن یک بار بدون پوشش و بار دیگر با پوششی از جنس پنبه ، مقایسه می کند.
‏از طریق جمع آوری اطلاعات با فایده ی پوشش های مختلف برای انسان آشنا شود.
‏به شکل ها نگاه کنید
‏فکر کنید
‏فعّالیّت
22
8/14
‏سه شنبه
‏جلسه دوم
‏تصویر عنوانی را مشاهده و درباره ی آن با معلم و هم کلاسی های خود گفت و گو می کند.
‏برای مطالعه درباره ی مواد علاقه مند شود.
‏مادّه چیست ؟ (1‏)
‏چهارم
23
8/16
‏پنجشنبه
‏جلسه سوم
‏یک ماده ی جامد و مایع را مشاهده می کند و سعی می کند شکل آن ها را رسم کند.
‏از طریق مشاهده ، نتیجه گیری کند که چیز هایی مثل آب و شیر شکل معینی ندارند.
‏فعّالیّت
24
8/19
‏یکشنبه
‏جلسه اول
‏چهارم
‏با مشاهده ی محیط اطراف خود ، چند جسم جامد را نام می برد.
‏با جمع آوری اطلاعات به مفهوم جامد پی ببرد و مثال بزند.
‏جامد چیست ؟
25
8/21
‏سه شنبه
‏جلسه دوم
‏با مشاهده ی اطراف خود چند مایع نام ببرد.
‏با جمع آوری اطلاعات به مفهوم مایع پی می ببرد و مثال بزند.
‏مایع چیست ؟
26
8/23
‏پنجشنبه
‏جلسه سوم
5 | ‏صفحه
‏با مشاهده محیط اطراف خود مواد مختلف را نام برده و آن ها را طبقه بندی می کند.
‏با جمع آوری اطلاعات به مفهوم ماده پی ببرد و مثال بزند.
‏مادّه چیست ؟
‏مشاهده کنید
27
8/26
‏یکشنبه
‏جلسه اول
‏پنجم
‏با انجام آزمایش ، وجود هوا را حس می کند.
‏با مشاهده ی سه ماده در حالت های مختلف ، حالت هر ماده را مشخص می کند
‏با جمع آوری اطلاعات به مفهوم گاز پی ببرد و مثال بزند.
‏گاز چیست ؟
28
8/28
‏سه شنبه
‏جلسه دوم
‏ارزشیابی ماهیانه
8/30
‏پنجشنبه
‏جلسه سوم
‏یکشنبه
‏جلسه اول
‏اول
‏آذر ماه
‏سه شنبه
‏جلسه دوم
‏پنجشنبه
‏جلسه سوم
‏شکل یک ماده ی جامد ، مایع و گاز را در دو ظرف مختلف مقایسه می کند و ‏نتیجه را بیان می کند.
‏حالت های مختلف مواد را از نظر شکل مقایسه کند.
‏فعّالیّت
29
9/3
‏یکشنبه
‏جلسه اول
‏دوم
‏تصاویر را مشاهده و در باره ی تغییر حالت آن با همی کلاسی های خود گفت و گو می کند.
‏برای تبدیل آب به حالت جامد و مایع آزمایشی را طراحی می کند.
‏مهارت مشاهده و نتیجه گیری در دانش آموزان تقویت شود و در انجام کار گروهی توانا شود.
‏آموزخته های خود را در موقعیت جدید به کار برد.
‏فکر کنید
30
9/5
‏سه شنبه
‏جلسه دوم
‏تصویر عنوانی را مشاهد و درباره ی آن با معلم و هم کلاسی های خود گفت و گو می کند.
‏برای مطالعه درباره ی مواد علاقه مند شود.
‏مادّه چیست ؟ (2‏)
‏پنجم
31
9/7
‏پنجشنبه
‏جلسه سوم
‏سطح آب درون یک لیوان را قبل و بعد از فرو بردن یک ماده ف مقایسه و نتیجه گیری می کند.
‏از طریق مشاهده در مهارت نتیجه گیری توانا شود.
‏فعّالیّت
32
9/10
‏یکشنبه
‏جلسه اول
‏سوم
‏با مشاهده چند جمس با تصویر آن ها ، حجم آن ها را با یکدیگر مقایسه می کند.
‏با مشاهده ی تصویر مناسب داستانی در رابطه با مفهوم حجم می سازد.
‏با جمع آوری اطلاعات اجسام را از نظر حجم مقایسه کند.
‏حجم
33
9/12
‏سه شنبه
‏جلسه دوم

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » طرح درس

تعداد مشاهده: 5229 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:244 کیلوبایت

 قیمت: 5,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل