تحقیق چگونه مي‌توان نظم و انضباط كيفي را در دبستان گسترش بخشيد؟ 44 ص ( ورد)

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 37 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏عنوان پژوهش:
‏چگونه مي‏‌‏توان نظم و انضباط كيفي را در دبستان گسترش بخشيد؟
‏فهرست مطالب
‏عنوان صفحه
‏مقدمه‏ ‏1
‏هدف ‏2
‏روش ‏3
‏توصيف وضعيت موجود ‏3
‏جمع‏‌‏آوري اطلاعات (شواهد / يك ) ‏4
‏تجزيه و تحليل شواهد يك ‏12
‏انتخاب راه جديد موقتي يك ‏15
‏اجرا و ارزشيابي طرح ‏15
‏جمع آوري اطلاعات شواهد دو ‏16
‏تجزيه و تحليل اطلاعات شواهد دو ‏22
‏انتخاب راه جديدتر و ارزشيابي آن ‏23
‏حسن ختام ‏37
‏منابع ‏39
‏چكيده (كوتاه نوشت) ‏40
‏1
‏مقدمه:
‏از خدا جوييم توفيق ادب
‏هر كودكي نياز به يادگيري نظم و انضباط دارد. خانواده اولين مكاني است كه كودك در آنجا ياد مي گيرد كه چه رفتارهايي مورد قبول و پذيرش و چه رفتارهايي نا مطلوب است.
‏كودكان بايد ياد بگيرند كه:
‏كدام دسته از كارها خير و سالم است و كدام كارها ناسالم و شر هستند.
‏چرا احترام به حقوق ديگران و حفظ حرمت افراد واجب است؟
‏و...
‏معمولاً كودكاني لوس، بد رفتار،‏‌‏خودخواه و نا امن، ناميده مي‏‌‏شوند كه با انضباط ناچيزي پرورش يافته اند و تربيت كودكان با انضباط سخت، كودكاني ترسو را به بار مي آورد.
‏بعد از خانواده مدرسه، مكاني است كه بصورت رسمي، مستقيم و غير مستقيم به پي ريزي مباني نظم و انضباط مي پردازد.
‏و طي فرآيند تقريباً ده- دوازده ساله نوجوانان و جواناني را وارد اجتماع مي نمايد كه از آنها انتظار حداقل يك ‏«‏شهروند خوب‏»‏ كه نظم اجتماعي را رعايت كند را داريم.
‏در اين طرح پژوهشي سعي دارم ضمن بررسي مباني نظم و انضباط كيفي و ايجابي به جاي نظم و انضباط سلبي و تحميلي راهكارهاي عملي دستيابي به اين امر خطير را با توجه به بضاعت فكري و عملي و به استعانت از رب متعال كه پرورش دهنده و بهترين نظم دهنده در جهان است را بيان كنيم.
‏تا ان شاء ا... جرقه اي باشد براي روشن كردن مشعل هدايت آينده سازاني كه راهنمايي آنها بدست ما سپرده شده است.
‏ان شاء ا...
‏بيان مساله:
‏-مدارس ابتدايي تابع چه قوانين و مقررات انضباطي هستند؟
‏-دانش آموزان ابتدايي (مخاطبان) از نظر جسمي، ذهني، عاطفي، اجتماعي، اخلاقي و ... داراي چه ‏توانايي‏‌‏ها و محدوديت هايي ميباشند.
‏2
‏-سير آموزش انضباط از خانواده و مدرسه چگونه بايد طي گردد؟
‏-چگونه مي توانم با طرحي نو ‏انضباط كيفي و دروني با تاكيد بر تربيت وجدان در مدرسه را گسترش دهم؟
‏هدف:
‏-آگاهي از قوانين و مقررات انضباطي كه مدارس بايد تابع آن باشند.
‏-آگاهي از ‏توانايي‏‌‏ها‏ و محدوديت هاي مخاطبان كه قصد منضبط نمودن آنها را داريم.
‏-مطالعه و سير آموزش انضباط از خانواده تا مدرسه.
‏-ابداع طرح هاي نو، جهت تقويت انضباط كيفي و دروني با تاكيد تربيت وجدان.
‏روش
‏مطالعه كتابخانه اي. مشاهده ثبت رفتار، استفاده از مباني روانشناختي و مقتضيات زمان و شرايط.
‏توصيف وضعيت موجود
‏دانش آموزان مي دانند در كارنامه موردي به نام انضباط وجود دارد. فاقد كتاب درسي، از سويي خارج از تاثير معدل (بدين معنا كه انضباط ‏در جمع‏ نمرات و معدل تاثير ندارد)، و از سويي متاثر از نمرات درسي و معدل (بدين معنا كه معلمان بر اساس نمرات درسي و معدل به قضاوت در مورد انضباط مي پردازند)
‏معاونان تا حدودي مي توانند در دادن نمر‏ة‏ انضباط دخالت داشته باشند اما آيين نامه هاي دست و پا گير وجود اوليا و دانش آموزان پر توقع و جسور در اين برهه از زمان كه تنبيه به معناي آگاه شدن را نيز مورد حمله و محاكمه قرار مي‏‌‏دهند و ... جز موانعي است كه بر سر راه دارند.
‏به هر حال بنده به عنوان معاون با 22 سال سابقه خدمت 10 سال آموزگار مدرسه پسرانه و 10 سال آموزگار دبستان دخترانه و 2 سال سمت معاونت در نوبت عصر دبستاني كه 175 دانش آموز پسر داشت و تعداد چشمگيري از آنها دچار مشكلات خانوادگي بودند مشغول خدمت شدم.

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 4027 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 37

حجم فایل:214 کیلوبایت

 قیمت: 8,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل


تحقیق چگونه مي‌توان نظم و انضباط كيفي را در دبستان گسترش بخشيد؟ 44 ص ( ورد)

تحقیق چگونه مي‌توان نظم و انضباط كيفي را در دبستان گسترش بخشيد 44 ص ( ورد) - ‏عنوان پژوهش: ‏چگونه مي‏‌‏توان نظم و انضباط كيفي را در دبستان گستر...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل