تحقیق ﭼﻜﻴﺪه ترس دانش آموزان و عملكرد تحصيل ( ورد)

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 3 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏‫‏ﭼﻜﻴﺪه‏‬
‏‫‏زﻣﻴﻨﻪ‏ ‏و‏ ‏ﻫﺪف‏: ‏در‏ ‏ﺟﺮﻳﺎن‏ ‏رﺷﺪ،‏ ‏ﻛﻮدﻛﺎن‏ ‏و‏ ‏ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن‏ ‏ﻃﻴﻒ‏ ‏وﺳﻴﻌﻲ‏ ‏از‏ ‏اﺿﻄﺮاﺑﻬﺎ‏ ‏را‏ ‏ﺗﺠﺮﺑﻪ‏ ‏ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ‏. ‏ﮔﺎه‏ ‏اﻳﻦ‏ ‏اﺿﻄﺮاﺑﻬﺎ‏ ‏از‏ ‏ﭼﻨﺎن‏ ‏ﺷﺪﺗﻲ‏‬‏ ﺑﺮﺧﻮردار‏ ‏اﺳﺖ‏ ‏ﻛﻪ‏ ‏زﻧﺪﮔﻲ‏ ‏روزﻣﺮه‏ ‏و‏ ‏ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ‏ ‏آﻧﺎن‏ ‏را‏ ‏دﺷﻮار‏ ‏ﻣﻲ‏ ‏ﺳﺎزد‏. ‏ﻳﻜﻲ‏ ‏از‏ ‏اﻳﻦ‏ ‏اﺿﻄﺮاﺑﻬﺎ‏ ‏اﺿﻄﺮاب‏ ‏اﻣﺘﺤﺎن‏ ‏اﺳﺖ‏. ‏ﻧﺘﺎﻳﺞ‏ ‏ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت‏ ‏اﻧﺠﺎم‏ ‏ﺷﺪه‏‬‏ در‏ ‏ﻣﻮرد‏ ‏اﺛﺮ‏ ‏اﺿﻄﺮاب‏ ‏اﻣﺘﺤﺎن‏ ‏ﺑﺮ‏ ‏ﻋﻤﻠﻜﺮد‏ ‏ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ‏ ‏داﻧﺶ‏ ‏آﻣﻮزان،‏ ‏ﻳﻜﺴﺎن‏ ‏ﻧﺒﻮده‏ ‏اﺳﺖ‏. ‏ﺑﻌﻀﻲ‏ ‏ارﺗﺒﺎط‏ ‏ﻗﻮي‏ ‏ﺑﻴﻦ‏ ‏ﻛﺎﻫﺶ‏ ‏ﻋﻤﻠﻜﺮد‏ ‏ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ‏ ‏و‏‬‏اﺿﻄﺮاب‏ ‏اﻣﺘﺤﺎن‏ ‏ﮔﺰارش‏ ‏ﻛﺮده‏ ‏اﻧﺪ‏ ‏و‏ ‏ﺑﻌﻀﻲ‏ ‏ارﺗﺒﺎط‏ ‏ﻛﻢ‏ ‏و‏ ‏ﻳﻚ‏ ‏ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ‏ ‏ﻫﻢ‏ ‏ﻫﻴﭻ‏ ‏ارﺗﺒﺎﻃﻲ‏ ‏ﻣﺸﺎﻫﺪه‏ ‏ﻧﻜﺮده‏ ‏اﺳﺖ‏. ‏در‏ ‏اﻳﻦ‏ ‏ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ‏ ‏ﻓﺮاواﻧﻲ‏ ‏اﺿﻄﺮاب‏‬‏ اﻣﺘﺤﺎن‏ ‏و‏ ‏ارﺗﺒﺎط‏ ‏آن‏ ‏ﺑﺎ‏ ‏ﻋﻤﻠﻜﺮد‏ ‏ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ‏ ‏داﻧﺶ‏ ‏آﻣﻮزان‏ ‏ﻣﻮرد‏ ‏ﺑﺮرﺳﻲ‏ ‏ﻗﺮار‏ ‏ﮔﺮﻓﺘﻪ‏ ‏اﺳﺖ‏.‏‬
‏‫‏ﻣﻮاد‏ ‏و‏ ‏روش‏ ‏ﻛﺎر‏: ‏اﻳﻦ‏ ‏ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ‏ ‏ﺑﻪ‏ ‏ﺷﻴﻮه‏ ‏ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ‏- ‏ﺗﺤﻠﻴﻠﻲ‏ ‏روي‏ 539 ‏داﻧﺶ‏ ‏آﻣﻮز‏ ‏ﻣﺸﻐﻮل‏ ‏ﺑﻪ‏ ‏ﺗﺤﺼﻴﻞ‏ ‏در‏ ‏دوره‏ ‏راﻫﻨﻤﺎﻳﻲ‏ ‏در‏ ‏ﻣﺪارس‏ ‏دﺧﺘﺮاﻧﻪ‏ ‏و‏‬‏ﭘﺴﺮاﻧﻪ‏ ‏ﺷﻬﺮ‏ ‏زاﻫﺪان‏ ‏اﻧﺠﺎم‏ ‏ﺷﺪ‏. ‏اﺑﺰار‏ ‏ﮔﺮدآوري‏ ‏داده‏ ‏ﻫﺎ،‏ ‏ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ‏ ‏اﺿﻄﺮاب‏ ‏اﻣﺘﺤﺎن‏ ‏ﺳﺎراﺳﻮن‏ ‏و‏ ‏ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ‏ ‏ﻣﺸﺨﺼﺎت‏ ‏دﻣﻮﮔﺮاﻓﻴﻚ‏ ‏و‏ ‏ﻣﻌﺪل‏ ‏ﻛﺎرﻧﺎﻣﻪ‏‬‏ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ‏ ‏ﺗﺮم‏ ‏ﺟﺎري‏ ‏ﺷﺮﻛﺖ‏ ‏ﻛﻨﻨﺪﮔﺎن‏ ‏ﺑﻮد‏. ‏ﺑﺮاي‏ ‏ﺗﺠﺰﻳﻪ‏ ‏و‏ ‏ﺗﺤﻠﻴﻞ‏ ‏داده‏ ‏ﻫﺎ‏ ‏از‏ ‏ﺷﺎﺧﺺ‏ ‏ﺿﺮﻳﺐ‏ ‏ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﻲ،‏ ‏آزﻣﻮن‏ ‏‪‏ t‬‏و‏ ‏ﻛﺎي‏ - ‏دو‏ ‏اﺳﺘﻔﺎده‏ ‏ﺷﺪ‏.‏‬
‏‫‏ﻳﺎﻓﺘﻪ‏ ‏ﻫﺎ‏: ‏از‏539 ‏ﻧﻔﺮ‏ ‏ﺷﺮﻛﺖ‏ ‏ﻛﻨﻨﺪه‏ 045 ‏ﻧﻔﺮ‏ )8/75%( ‏دﺧﺘﺮ‏ ‏و‏ 593 ‏ﻧﻔﺮ‏) 2/24%( ‏ﭘﺴﺮ‏ ‏ﺑﻮدﻧﺪ‏. ‏ﺗﻌﺪاد‏ 004 ‏ﻧﻔﺮ‏)8/24%‏( ‏اﺿﻄﺮاب‏ ‏اﻣﺘﺤﺎن‏ ‏داﺷﺘﻨﺪ‏.‏‬
‏‫‏ﺷﻴﻮع‏ ‏اﺿﻄﺮاب‏ ‏اﻣﺘﺤﺎن‏ ‏ﺑﻴﻦ‏ ‏دﺧﺘﺮان‏ ‏و‏ ‏ﭘﺴﺮان‏ ‏ﺗﻔﺎوت‏ ‏ﻣﻌﻨﻲ‏ ‏داري‏ ‏داﺷﺖ‏ )10/0
‏‫‏ﻧﺘﻴﺠﻪ‏ ‏ﮔﻴﺮي‏: ‏ﻧﺘﺎﻳﺞ‏ ‏از‏ ‏ﻳﻚ‏ ‏ﺳﻮ‏ ‏ﻧﺸﺎﻧﮕﺮ‏ ‏ﺷﻴﻮع‏ ‏ﺑﺎﻻي‏ ‏اﺿﻄﺮاب‏ ‏اﻣﺘﺤﺎن‏ ‏در‏ ‏داﻧﺶ‏ ‏آﻣﻮزان‏ ‏ﻣﻘﻄﻊ‏ ‏راﻫﻨﻤﺎﻳﻲ‏ ‏و‏ ‏از‏ ‏ﺳﻮي‏ ‏دﻳﮕﺮ‏ ‏ﻧﺸﺎﻧﮕﺮ‏ ‏اﺛﺮ‏ ‏ﻣﻨﻔﻲ‏‬‏ اﺿﻄﺮاب‏ ‏ﺑﺮ‏ ‏ﻋﻤﻠﻜﺮد‏ ‏ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ‏ ‏ﻣﻲﺑﺎﺷﻨﺪ‏. ‏ﻟﺬا‏ ‏ﺗﻮﺟﻪ‏ ‏ﺑﻪ‏ ‏آﺳﻴﺐ‏ ‏ﺷﻨﺎﺳﻲ،‏ ‏اﺟﺮاي‏ ‏ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‏ ‏ﻫﺎي‏ ‏ﭘﻴﺸﮕﻴﺮي‏ ‏و‏ ‏درﻣﺎن‏ ‏ﺑﻪ‏ ‏ﻣﻮﻗﻊ‏ ‏داﻧﺶ‏ ‏آﻣﻮزان‏ ‏ﺿﺮوري‏ ‏ﺑﻪ‏ ‏ﻧﻈﺮ‏‬‏ﻣﻲ‏ ‏رﺳﺪ‏ ‏و‏ ‏ﺑﻪ‏ ‏وﻳﮋه‏ ‏ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪ‏ ‏ﺳﺎزي‏ ‏ﻣﺸﺎورﻳﻦ‏ ‏ﻣﺪارس‏ ‏در‏ ‏ﺟﻬﺖ‏ ‏ﺗﺸﺨﻴﺺ‏ ‏و‏ ‏اراﺋﻪ‏ ‏ﺧﺪﻣﺎت‏ ‏روان‏ ‏ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ،‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏ﺻﻮرت‏ ‏ﻟﺰوم‏ ‏ارﺟﺎع‏ ‏ﺑﻪ‏ ‏ﻣﺮاﻛﺰ‏ ‏درﻣﺎﻧﻲ‏‬‏ از‏ ‏اﻫﻤﻴﺖ‏ ‏اﺳﺎﺳﻲ‏ ‏ﺑﺮﺧﻮردار‏ ‏اﺳﺖ‏. )‏ﻣﺠﻠﻪ‏ ‏ﻃﺒﻴﺐ‏ ‏ﺷﺮق،‏ ‏ﺳﺎل‏ ‏ﻫﺸﺘﻢ،‏ ‏ﺷﻤﺎره‏ 4‏،‏ ‏زﻣﺴﺘﺎن‏ 58‏،‏ ‏ص‏ 352 ‏ﺗﺎ‏ 952‏)
‏‫‏ﮔﻞواژه‏ ‏ﻫﺎ‏: ‏اﺿﻄﺮاب‏ ‏اﻣﺘﺤﺎن،‏ ‏ﻋﻤﻠﻜﺮد‏ ‏ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ،‏ ‏داﻧﺶ‏ ‏آﻣﻮز،‏ ‏ﻣﻘﻄﻊ‏ ‏راﻫﻨﻤﺎﻳﻲ،‏ ‏زاﻫﺪان‏‬
‏مقدمه
‏‫‏ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ‏ ‏ﺣﺎﺿﺮ‏ ‏ارﺗﺒﺎط‏ ‏اﺿـﻄﺮاب‏ ‏اﻣﺘﺤـﺎن‏ ‏وﻋﻤﻠﻜـﺮد‏ ‏ﺗﺤـﺼﻴﻠﻲ‏‬‏ ‏داﻧﺶ‏ ‏آﻣﻮزان‏ ‏را‏ ‏ﻣﻮرد‏ ‏ﺑﺮرﺳﻲ‏ ‏ﻗﺮار‏ ‏داد‏. ‏ﻃﺒﻖ‏ ‏ﻳﺎﻓﺘـﻪ‏ ‏ﻫـﺎي‏ ‏ﭘـﮋوﻫﺶ‏‬‏ ‏‫‏87/24% داﻧــﺶ‏ ‏آﻣــﻮزان‏ ‏از‏ ‏اﺿــﻄﺮاب‏ ‏اﻣﺘﺤــﺎن‏ ‏رﻧــﺞ‏ ‏ﻣــﻲ‏ ‏ﺑﺮدﻧــﺪ‏.‏‬
‏‫‏ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ‏ ‏ﻧﻤـﺮه‏ ‏اﺿـﻄﺮاب‏ ‏داﻧـﺶ‏ ‏آﻣـﻮزان‏ ‏دﺧﺘـﺮ‏ ‏از‏ ‏ﻣﻴـﺎﻧﮕﻴﻦ‏ ‏ﻧﻤـﺮه‏‬‏اﺿــﻄﺮاب‏ ‏داﻧــﺶ‏ ‏آﻣــﻮزان‏ ‏ﭘــﺴﺮ‏ ‏ﺑﻄــﻮر‏ ‏ﻣﻌﻨــﻲ‏ ‏داري‏ ‏ﺑــﺎﻻﺗﺮ‏ ‏ﺑــﻮد‏‬‏ ‏وﻫﻤﭽﻨﻴﻦ‏ ‏ﻣﺸﺎﻫﺪه‏ ‏ﺷﺪ‏ ‏ﻛﻪ‏ ‏راﺑﻄﻪ‏ ‏ﺑﻴﻦ‏ ‏اﺿﻄﺮاب‏ ‏اﻣﺘﺤـﺎن‏ ‏و‏ ‏ﻋﻤﻠﻜـﺮد‏‬‏ ‏ﺗﺤــﺼﻴﻠﻲ‏ ‏ﺑــﺼﻮرت‏ ‏ﻣﻌﻜــﻮس‏ ‏در‏ ‏ﺣــﺪ‏ ‏ﻣﻌﻨــﻲ‏ ‏دار‏ ‏ﻣــﻲ‏ ‏ﺑﺎﺷــﺪ‏.‏‬‏ ‏ﭘﮋوﻫﺸﻬﺎﻳﻲ‏ ‏ﻛﻪ‏ ‏در‏ ‏ﺧﻼل‏ ‏ﭼﻨﺪﻳﻦ‏ ‏دﻫﻪ‏ ‏اﻧﺠﺎم‏ ‏ﺷـﺪه‏ ‏اﻧـﺪ،‏ ‏ﻫﻤﺎﻫﻨـﮓ‏‬‏ ‏ﺑﺎ‏ ‏ﻳﺎﻓﺘﻪ‏ ‏ﻫﺎي‏ ‏ﺗﺤﻘﻴﻖ‏ ‏ﺣﺎﺿﺮ،‏ ‏ﻏﺎﻟﺒﺎ‏ ‏ﺑـﻪ‏ ‏وﺟـﻮد‏ ‏ﻫﻤﺒـﺴﺘﮕﻲ‏ ‏ﻣﻨﻔـﻲ‏ ‏ﺑـﻴﻦ‏‬‏ ‏ﻧﻤﺮات‏ ‏ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ‏ ‏و‏ ‏ﻧﻤﺮات‏ ‏آزﻣﻮﻧﻬـﺎي‏ ‏ﻣﺨﺘﻠـﻒ‏ ‏اﺿـﻄﺮاب‏ ‏اﻣﺘﺤـﺎن‏‬‏دﺳﺖ‏ ‏ﻳﺎﻓﺘﻪ‏ ‏اﻧﺪ،‏ ‏ﺗﺎ‏ ‏ﺟﺎﻳﻴﻜﻪ‏ ‏وﺟﻮد‏ ‏ﻳﻚ‏ ‏راﺑﻄـﻪ‏ ‏ﻣﻌﻜـﻮس‏ ‏ﺑـﻴﻦ‏ ‏ﻧﺘـﺎﻳﺞ‏‬‏ ‏اﻣﺘﺤﺎﻧﺎت‏ ‏و‏ ‏ﺗﺴﺘﻬﺎي‏ ‏ﻛﺎرآﻣﺪي‏ ‏ﻳﺎ‏ ‏اﺿﻄﺮاب‏ ‏اﻣﺘﺤﺎن،‏ ‏ﺑﻪ‏ ‏ﻣﻨﺰﻟﻪ‏ ‏ﻳـﻚ‏‬‏ ‏ﻗﺎﻋﺪه‏ ‏ﺗﻠﻘﻲ‏ ‏ﺷﺪه‏ ‏اﺳﺖ‏. ‏اﻣـﺎ‏ ‏ﺑـﻪ‏ ‏دﻟﻴـﻞ‏ ‏ﺗﻐﻴﻴـﺮ‏ ‏ﭘـﺬﻳﺮي‏ ‏ﮔـﺴﺘﺮده‏ ‏اﻳـﻦ‏‬‏ ‏ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﻲ‏ ‏ﻫﺎ‏ ‏و‏ ‏ﻧﺎﻫﻤﮕﺮاﻳﻲ‏ ‏ﻧﺘﺎﻳﺞ،‏ ‏ﻣﺤﻘﻘﺎن‏ ‏ﻣﺨﺘﻠﻒ‏ ‏در‏ ‏ﺗﺒﻴﻴﻦ‏ ‏آﻧﻬﺎ‏ ‏ﺑﺎ‏‬‏ ‏ﻣﺸﻜﻼت‏ ‏ﻣﺘﻌﺪد‏ ‏ﻣﻮاﺟﻪ‏ ‏ﮔﺸﺘﻪ‏ ‏اﻧﺪ‏. ‏در‏ ‏اﻏﻠﺐ‏ ‏ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت‏ ‏اﻧﺠﺎم‏ ‏ﺷـﺪه،‏‬‏ ‏ﻓﺮاواﻧﻲ‏ ‏اﺿﻄﺮاب‏ ‏اﻣﺘﺤﺎن‏ ‏از‏01% ‏ﺗﺎ‏ 03% ‏ﮔﺰارش‏ ‏ﺷـﺪه‏ ‏اﺳـﺖ‏. ‏در‏‬‏ ‏ﺣﺎﻟﻴﻜــﻪ‏ ‏در‏ ‏ﭘــﮋوﻫﺶ‏ ‏ﺣﺎﺿــﺮ‏ ‏در‏ 8/24% ‏ﻛــﻞ‏ ‏داﻧــﺶ‏ ‏آﻣــﻮزان‏‬‏ ‏اﺿﻄﺮاب‏ ‏اﻣﺘﺤﺎن‏ ‏ﺑﻴﻤﺎرﮔﻮﻧﻪ‏ ‏ﻣﺸﺎﻫﺪه‏ ‏ﮔﺮدﻳﺪ‏. ‏در‏ ‏ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ‏ ‏اي‏ ‏ﻛـﻪ‏ ‏در‏‬
‏‫‏ﭼﻴﻦ‏ ‏در‏ ‏داﻧﺶ‏ ‏آﻣﻮزان‏ ‏دﺑﻴﺮﺳﺘﺎﻧﻲ‏ ‏اﻧﺠـﺎم‏ ‏ﮔﺮدﻳـﺪ‏ ‏ﺷـﻴﻮع‏ ‏اﺿـﻄﺮاب‏‬‏ ‏اﻣﺘﺤـﺎن‏ 2/56% ‏ﮔــﺰارش‏ ‏ﮔﺮدﻳــﺪ،‏ ‏در‏ ‏ﻣﻄﺎﻟﻌـﻪ‏ ‏ﻣـﺬﻛﻮر،‏ ‏ﺷــﻴﻮع‏ ‏در‏‬‏ ‏‫‏داﻧﺶ‏ ‏آﻣﻮزان‏ ‏دروﻧﮕﺮا‏)3/27%( ‏ﺑﺎﻻﺗﺮ‏ ‏از‏ ‏داﻧﺶ‏ ‏آﻣـﻮزان‏ ‏ﺑﺮوﻧﮕـﺮا‏‬‏ ‏)2/35%( ﺑﻮد‏.)02( ‏ﭘﺪﻳﺪه‏ ‏اﺿـﻄﺮاب‏ ‏اﻣﺘﺤـﺎن‏ ‏اﺣﺘﻤـﺎﻻً‏ ‏از‏ ‏زﻣـﺎﻧﻲ‏ ‏ﻛـﻪ‏‬‏ ‏آزﻣﻮﻧﻬﺎﻳﻲ‏ ‏را‏ ‏ﺑﻪ‏ ‏ﻣﻨﻈﻮر‏ ‏ارزﺷﻴﺎﺑﻲ‏ ‏ﻛﺎرآﻣـﺪي‏ ‏اﻓـﺮاد‏ ‏ﻣـﻮرد‏ ‏اﺳـﺘﻔﺎده‏‬
‏‫‏ﻗــﺮار‏ ‏دادﻧــﺪ‏ ‏ﺑﻮﺟــﻮد‏ ‏آﻣــﺪه‏ ‏اﺳــﺖ‏ ‏ﻛــﻪ‏ ‏در‏ ‏ﺳــﺎﻟﻬﺎي‏ ‏اﺧﻴــﺮ‏ ‏ﻣﻌــﻀﻞ‏‬‏ ‏ﺑﺮﮔــﺰاري‏ ‏آزﻣﻮﻧﻬــﺎي‏ ‏ورودي‏ ‏ﺣﺘــﻲ‏ ‏در‏ ‏ﺳــﻄﺢ‏ ‏ﻣــﺪارس‏ ‏اﺑﺘــﺪاﻳﻲ‏‬‏ ‏)آزﻣﻮن‏ ‏ورودي‏ ‏ﻣﺪارس‏ ‏ﺧﺎص‏ ‏ﻧﻤﻮﻧﻪ،‏ ‏ﺗﻴﺰﻫﻮﺷﺎن‏ ‏و‏ ‏ﺷﺎﻫﺪ‏ ‏و‏ ‏ﻧﻈـﺎﻳﺮ‏‬‏ ‏اﻳﻨﻬﺎ‏( ‏و‏ ‏اﻧﺘﻈﺎرات‏ ‏ﺑﻴﺶ‏ ‏از‏ ‏ﺣﺪ‏ ‏و‏ ‏ﺣـﺴﺎﺳﻴﺖ‏ ‏واﻟـﺪﻳﻦ‏ ‏ﺑـﻪ‏ ‏ﻧﺘـﺎﻳﺞ‏ ‏اﻳـﻦ‏‬‏ ‏آزﻣﻮﻧﻬﺎ‏ ‏ﻣـﻲ‏ ‏ﺗﻮاﻧـﺪ‏ ‏از‏ ‏ﻋﻠـﻞ‏ ‏اﻓـﺰاﻳﺶ‏ ‏ﺷـﻴﻮع‏ ‏اﺿـﻄﺮاب‏ ‏اﻣﺘﺤـﺎن‏ ‏در‏‬‏ ‏داﻧﺶ‏ ‏آﻣﻮزان‏ ‏اﻳﻦ‏ ‏ﻣﻘـﺎﻃﻊ‏ ‏ﺗﺤـﺼﻴﻠﻲ‏ ‏ﺑﺎﺷـﺪ‏. ‏در‏ ‏ﭘﮋوﻫـﺸﻲ‏ ‏ﻛﻤﺘـﺮﻳﻦ‏‬‏ ‏ﺳﻄﺢ‏ ‏اﻳﻤﻮﻧﻮﮔﻠﻮﺑﻮﻟﻴﻦ‏ ‏‪‏ A‬‏ﻫﻨﮕﺎم‏ ‏اﻣﺘﺤﺎن‏ ‏ﺑﻪ‏ ‏وﻳﮋه‏ ‏در‏ ‏داﻧﺶ‏ ‏آﻣـﻮزان‏‬‏ ‏داراي‏ ‏اﺿﻄﺮاب‏ ‏اﻣﺘﺤﺎن‏ ‏ﻣﺸﺎﻫﺪه‏ ‏ﮔﺮدﻳﺪ‏. ‏اﻳـﻦ‏ ‏ﻳﺎﻓﺘـﻪ‏ ‏ﺣـﺎﻛﻲ‏ ‏از‏ ‏آن‏ ‏‫‏اﺳﺖ‏ ‏ﻛﻪ‏ ‏اﺳﺘﺮس‏ ‏و‏ ‏اﺿﻄﺮاب‏ ‏اﻣﺘﺤﺎن،‏ ‏ﺑﺎ‏ ‏ﺳﻄﺢ‏ ‏اﻳﻤﻨﻲ‏ ‏ﺑـﺪن‏ ‏ﺗـﺪاﺧﻞ‏‬‏ ‏ﻣﻲ‏ ‏ﻛﻨﺪ‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏ﻧﺘﻴﺠـﻪ‏ ‏در‏ ‏اﻳـﺎم‏ ‏اﻣﺘﺤـﺎن،‏ ‏ﻋﻔﻮﻧﺘﻬـﺎي‏ ‏دﺳـﺘﮕﺎه‏ ‏ﺗﻨﻔـﺴﻲ‏‬‏ ‏‫‏داﻧﺶ‏ ‏آﻣﻮزان‏ ‏زﻳﺎدﺗﺮ‏ ‏ﻣﻲ‏ ‏ﺷﻮد‏.‏‬

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 4088 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 3

حجم فایل:17 کیلوبایت

 قیمت: 8,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل