تحقیق تجارت الكترونيك از طريق اينترنت

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 2 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

 
‏تجارت الكترونيك از طريق ‏اينترنت
 ‏يكي از فرم هايي كه براي تجارت الكترونيك ‏ايجاد شد مبادله الكترونيكي داده ها يا ED‏بود كه به منظور تبادل اطلاعات تجاري به صورت الكترونيكي در دهه 1980 به وجود آمد .EDI‏وسيله اي است براي تبادل اطلاعات تجاري از يك كامپيوتر به كامپيوتر ديگر، اين اطلاعات تجاري مي تواند سفارش خريد ، صورتحساب ويا دستورات پرداختي باشد در يك مركز دولتي يا صنعتي بزرگ باشد .
‏استفاده ازEDI‏ بسيار دشوار مي باشد واغلب در صنايع بزرگ مثلاُ صنعت اتومبيل سازي ‏ وبه منظور هاي حمايتي از آن استفاده مي شود .
‏فرمت هاي پيام هايEDI‏ استاندارد هستند دو استاندارد اصلي برايEDI‏ وجوددارد :
‏استاندارهاي پيام هاي 21‏×‏ كه با حمايت مؤسسه استاندارد بين المللي آمريكا (ANSI‏) وبه وسيله كميته استاندارد معتبر 21‏×‏ (ASC1‏) توسعه داده شده است . اين استانداردها عمدتا در آمريكاي شمالي استفاده مي شود .
‏استانداردEDIFACT‏ ( استفاده ازEDI‏ براي مسايل اداري وتجاري ، حمل ونقل ) كه توسط كميسيون اقتصادي سازمان ملل براي اروپا ايجاد شد . قبل از اينكه اينترنت به عنوان يك منبع ارتباطاتي براي ارتباطات تجاري استفاده شود ،EDI‏ به ارايه دهندگان سرويس هايVAN‏1-‏ ‏( شبكه هاي ارزش افزوده ) متكي بود .
‏معمولاVAN‏هاسرويس هاي مربوط به تبادل اطلاعات را ارائه مي دادند و علاوه بر آن به مشتريان خود در زمينه امنيت ، نرم افزار هاي مورد نياز ، بررسي و تنظيم تراكنش ها وبازيابي اطلاعات از دست رفته كمك مي كردند.
‏در ارتباطات از طريقEDI‏ از پروتكل هاي اينترنت استفاده نمي شد بلكه ترجيحا آنها از تركبيي از تكنولوژي هايي مانند : اختصاصي كردن خطوط ارتباطي ، اتصالاتdial-up‏و ترمينال هايMain frame‏و شبكه هايPacket-switching‏استفاده مي كند .
‏تجارت در اينترنت انتخابات زيادي را برايEDI‏ به ارمغان آورده است ، در مرحله اول اگرVAN‏ ها به اينترنت متصل شوند به كاربران خود ابزار هاي ارتباطي ارزان قيمت و هميشه آماده اي را ارائه مي دهد . اين همچنين امكان اتصال بهVAN‏ هاي ديگر را به صورت ارزان قيمت آماده ارايه مي دهد .
‏بنابراينVAN‏ها مجبور نيستند كه خدمات طولاني مدتي ارايه دهند ، در هر حالVAN‏ها سرويس هاي كمكي را كه ممكن است براي مشتريان مبتني برEDI‏ بسيار مهم باشد هنوز هم ارائه مي دهند .
‏كاربرانEDI‏به عنوان يك راه حل استفاده از خدماتVAN‏را مسلما ترجيح نمي دهند ، آنها مي توانند تراكنش هايEDI‏ خود را با شركايشان ×× از طريق اينترنت انجام دهند ودر يك بازه وسيعي از مشتريان و شريكان تجاري بدون متحمل شدن هزينه هاي سنگينVAN‏ها از طريق اينترنت به انجام تراكنش هاي خود بپردازند . اگر تمام كاربرانEDI‏چنين دارايي را داشته باشند ، مسلما به زودي سرويس هاي ارزش افزوده تمام كاربران خود را از دست مي دهند .
‏روش معمول براي انتقال ترافيكEDI‏ از طريق اينترنت پيام هاي الكترونيكي است . از آنجاييكهMIME‏ چهار چوب ايده آلي براي ترافيك پيام هاي شخصي شده اي مانندEDI‏ ارايه داده توسعه دهندگان استانداردهاي اينترنت مجموعه اي از انواعMIME‏ براي انتقال دادن ترافيكEDI‏ تعريف كرده اند . اينMIME‏ ها مي تواند براي انتقال پيام هايEDI‏ بين يك كاربرEDI‏ ويكVAN‏يا يك كاربرEDI‏ و كاربر ديگر استفاده شود . به دليل اينكه استانداردهاي مختلفي براي فرمت كردن پيام هايEDI‏ استفاده مي شود ، سه نوعMIME‏ تعريف شده است :
‏يك نوعMIME‏كه هر تبادل به فرمت21×ANSI‏ را كه منطبق با استانداردهاي 21×ANSI‏ 1-است در بر مي گيرد .
‏يك نوعMIME‏كه هر تبادل به فرمتEDI‏را كه منطبق با استانداردهايEDIFACT‏ 1است در بر مي گيرد .
‏يك نوع ازMIME‏ كه هر پيامEDI‏ يا مجموعه اي از پيام هايEDI‏ را كه منطبق با فرمت هاي معمول ديگري غير
‏ازEDIFACT‏ و 21×ANSI‏ است در بر مي گيرد .اين نوع ازMIME‏ مي تواند فقط در شرايطي استفاده شود كه بين ارسال كننده پيام و دريافت كننده ، توافقات تجاري متقابلي صورت گرفته باشد براي اينكه در مورد نحوه استفاده از اينترنت براي ارسال پيام هايEDI‏ اطلاعات بيشتري كسب كنيد ، توصيه مي شود تا بهRFC 5681‏كه
‏توسطGrihhin‏ Itouser‏ وHage‏ نوشته شده رجوع كنيد .
‏تجارت ‏الكترونيكي باز
‏استفاده از تراكنش هايEDI‏ نياز به هفته ها آماده سازي بين شركاي تجاري دارد. اين مراحل شامل مذاكرات فني و قراردادهاي اداري و توافقات خصوصي اجرائي و ... مي شود . شركايي كه ارتباطات تجاري خود را يه صورت الكترونيكي واز طريقEDI‏ انجام مي دهند معمولا حجم بالايي از تبادلات تجاري را به صورت طولاني مدت با يكديگر مبادله مي كنند فقط چنين ارتباطاتي ارزش صرف هزينه بالايي استفاده ازEDI‏را دارد.
‏اينترنت كمك مي كند تا شركاي تجاري به صورت كوتاه مدت و حتي يك بار بتواند با يكديگر به تبادل تجاري بپردازند ، وب نيز به خريداران و فروشندگان كمك مي كند تا به آساني بتوانند كالاها و خدمات مورد نياز خود را پيدا كرده و نيز ابزارهاي مناسبي براي انجام تراكنش بين آنها ارائه مي دهد. پست الكترونيكي ابزار بسيار خوبي است براي توافقات و مذاكرات تجاري سريع و جايگزين مدارك كاغذي شده است . علاوه بر آن پروتكل هاي كاربري جديد به سرعت براي اهدافي مانند پرداخت هاي الكترونيكي بر اينترنت ، به وجود مي آيند .

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 3862 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 2

حجم فایل:11 کیلوبایت

 قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل