تحقیق تجارت الکترونیک و فروشگاه اینترنتی 50ص

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 52 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏فروشگاه اینترنتی و تجارت در وب
‏ایجاد فروشگاه اینترنتی، تبلیغ و اطلاعات كامل محصولات یك شرکت به نمایش در می آید و مشتری با داشتن كارت پرداخت واسطه‏ ‏ویا كارت‌های‏ ‏اعتباری، پس از جستجو و انتخاب، در خواست خرید می کند. سایت واسطه پس از كسر مبلغ محصول از حساب وی، این درخواست را در وهله اول از طریق فکس و یا تلفن (در آینده از طریق کامپیوتر به صورت آنلاین و یا از طریق SMS‏ و یا تلفن گویا ) به ‏فروشنده ارجاع می دهد و فروشنده می بایست در مدت زمان توافق شده، کالا را برای مشتری ارسال نماید.
‏مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان
‏داشتن ویترینی قابل رویت در سرتاسر ایران و كشورهای منطقه
 ‏داشتن بازدید كنندگان بسیار (شركتها، ادارات، موسسات، بنگاههای تجاری، متخصصان، ‏دانشجویان و ...(
‏وسعت نامحدود فروشگاههای اینترنتی
‏در فروشگاههای سنتی به علت كمبود جا، امكان نگهداری تمامی محصولات بر اساس تنوع، ‏اندازه، تركیبات و ... وجود ندارد كه این مسئله در فروشگاه اینترنتی كاملاٌ حل شده ‏است یعنی به دلیل عدم محدودیت در فضا، فروشنده می تواند سبد محصولات تولیدی خود را ‏به متنوع ترین شكل ممكن به همراه توضیحات كامل و بیان برتری های كیفی و فنی به زبان ‏ساده و با درج قیمت ها و عكس های زیبا در معرض دید مشتریان قرار دهد.
‏نداشتن محدودیت زمانی
‏فعالیت فروشگاههای سنتی محدود به ساعات و روزهای غیر تعطیل می باشد اما ‏فروشگاههای اینترنتی مطلقاٌ چنین محدودیتی نداشته و در تمامی ساعات شبانه روز و ‏تمامی روزهای سال در دسترس عموم بازدید كنندگان قرار دارد.
‏كاهش هزینه های جانبی وسود آوری بیشتر
‏2
‏در فروش مستقیم محصولات به مشتریان در فروشگاه اینترنتی، هزینه هایی از قبیل ‏كارمزد، خواب سرمایه و سایر هزینه های جانبی كاهش یافته و بنابراین سود بیشتری عاید ‏فروشنده می شود.
‏پرداخت اینترنتی
‏پرداخت اینترنتی عبارت است از پرداخت توسط كارتهای پرداخت یا اعتباری، كسر از ‏موجودی خریدار و واریز به حساب فروشنده. تمامی مراحل فوق بصورت اینترنتی انجام می ‏پذیرد.
‏ه چه طریق می توانید مشتریان خود را راضی كنید؟
‏فروشنده می تواند با اختصاص بخش ناچیزی از سود حاصله در هر فروش آنلاین، ‏قیمت محصول خود را كاهش دهد تا مشتری بیشتری را جلب نماید.
‏فروشنده می تواند قیمت محصول را ثابت نگه داشته و در عوض از سود حاصله ‏هدایای زیبایی را از قبیل ملزومات جانبی كالای به فروش رفته خود، كالاهای كوچك تر و ‏ارزان قیمت تر و یا كالای مورد علاقه كودكان و یا هدایای تبلیغاتی را به همراه ‏محصولات خود برای مشتری ارسال نماید.
‏فروشنده با پرداخت هزینه ناچیز حمل كالا به محل مورد نظر مشتری، رضایت بیشتر ‏آنان را فراهم و كالای خود را در بازار و در مقایسه با محصولات مشابه، رقابتی تر می ‏نماید.
‏همچنین فروشنده با استفاده از امكانات سایت واسطه می تواند خدمات ثبت نام ‏آنلاین مشتریان برای پر كردن برگ گارانتی و حتی قسمی از خدمات مشتریان خود را انجام ‏داده و رضایت هر چه بیشتر آنان را تامین نماید.
‏مزایای خرید از فروشگاههای اینترنتی برای خریداران  
‏عدم برخورد به ترافیكنبودن آلودگی هوا
‏3
 ‏عدم نیاز به رفتن به داخل طرح ترافیك
‏یافتن كالاها با قیمت پایینتر نسبت به فروشگاههای سنتی
‏قابلیت مقایسه قیمتها و مشخصات كالاها در كمترین زمان
‏امكان خرید در آرامش منزلامكان خرید در هر ساعت از شبانه روز
‏عدم مشكل حمل و نقل كالای خریداری شده
‏تحویل كالای خریداری شده درب منزل
‏بیمه بودن كالای خریداری شده
  ‏مزایای ‏ایجاد فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان
‏حل مشكل حمل و نقل
‏در حال حاضر (VTE) ‏در حال مذاكره با شركت پست، پیك بادپا، پست 193 و چندین شركت ‏فعال حمل و نقل خصوصی، در خصوص واگذاری حمل كالا به آنان می باشد. به این ترتیب ‏بزودی این امكان فراهم خواهد شد تا شركت حمل طرف قرارداد با (VTE)‏، كالا را از محل ‏فروشگاه سنتی و یا انبار گرفته و به مشتری تحویل نماید.
‏بیمه
‏بر اساس مذاكرات در حال انجام با چند شركت بیمه، كلیه كالاهای به فروش رفته از ‏طریق فروشگاه اینترنتی، مشمول بیمه خواهند بود تا هیچگونه خسارتی متوجه فروشنده و ‏خریدار نگردد.
‏امكان فروش قسطی
‏4
‏در این مورد لازم به توضیح است كه سایت واسطه در حال مذاكره با بزرگترین فروشنده ‏فروش قسطی ‏درایران جهت حل مشكلات فروش قسطی از قبیل مشكل پرداخت، نحوه قسط بندی، ‏ضمانت و ... می باشد.
‏مزایای ‏استفاده ‏از ‏تجارت ‏الكترونیكی
‏به ‏طور ‏كلی ‏مزایای ‏استفاده ‏از ‏تجارت ‏الكترونیكی ‏را ‏می‌‏توان ‏به ‏پنج ‏دسته ‏تقسیم ‏كرد ‏كه ‏شامل ‏بستر ‏ارتباطی، ‏از ‏بین ‏رفتن ‏واسطه‌‏ها، ‏افزایش ‏قدرت ‏خریداران ‏و ‏پیدایش ‏بازارهای ‏جدید ‏برای ‏تولید ‏كنندگان، ‏سفارشی ‏كردن ‏محصولات ‏درخواستی ‏و ‏خدمات ‏پشتیبانی ‏قوی ‏و ‏پیدایش ‏مؤسسات ‏اقتصادی ‏نو ‏پا ‏و ‏رقابت ‏سراسری ‏است.
‏۱- ‏بستر ‏مناسب ‏اطلاعاتی ‏و ‏ارتباطی
‏یكی ‏از ‏امكاناتی ‏كه ‏اینترنت ‏در ‏اختیار ‏تجارت ‏و ‏بازرگانی ‏قرار ‏می‌‏دهد ‏اطلاعات ‏نسبتاً ‏كامل ‏و ‏گسترده‌‏ای ‏است ‏كه ‏در ‏مورد ‏هر ‏كالا ‏چه ‏از ‏نظر ‏فنی ‏و ‏چه ‏به ‏لحاظ ‏تجاری ‏می‌‏توان ‏یافت. ‏امكانی ‏كه ‏در ‏دنیای ‏واقعی، ‏ارزش ‏تجاری ‏بسیار ‏زیادی ‏دارد ‏اما ‏بدون ‏صرف ‏هزینه ‏و ‏زمان ‏زیاد ‏به‌‏دست ‏نمی‌‏آید. ‏ارزش ‏دیگر ‏تجارت ‏الكترونیكی ‏آن ‏است ‏كه ‏امكان ‏ایجاد ‏ارتباط ‏با ‏همه ‏افرادی ‏كه ‏برای ‏تكمیل ‏یك ‏فرآیند ‏بازرگانی ‏لازم ‏است ‏با ‏آن‌‏ها ‏تماس ‏گرفته ‏شود، ‏در ‏كوتاه‌‏ترین ‏زمان ‏از ‏طریق e-mail ‏،chat ‏و ‏روش‌‏های ‏دیگر ‏امكان‌‏پذیر ‏است.
‏۲- ‏حذف ‏نسبی ‏واسطه ‏ها
‏حذف ‏واسطه‌‏ها ‏یكی ‏دیگر ‏از ‏ارزشمندترین ‏دستاوردهای ‏تجارت ‏الكترونیكی ‏می ‏باشد ‏كه ‏باعث ‏كاهش ‏بی‌‏سابقه ‏قیمت ‏كالاها ‏و ‏خدمات ‏در ‏جهان ‏شده ‏است. ‏براساس ‏برآوردهای ‏انجام ‏شده، ‏حذف ‏واسطه‌‏ها ‏و ‏ایجاد ‏ارتباط ‏مستقیم ‏بین ‏خریداران ‏و ‏فروشندگان ‏بین ‏۱۵ ‏تا ‏۵۰ ‏درصد ‏موجب ‏كاهش ‏قیمت ‏تمام ‏شده ‏كالاها ‏و ‏خدمات ‏برای ‏مشتریان ‏شده ‏است.
‏۳- ‏افزایش ‏قدرت ‏خریداران ‏و ‏پیدایش ‏بازارهای ‏جدید ‏برای ‏تولید ‏كنندگان ‏ارتباط ‏اینترنتی ‏فرصتی ‏را ‏در ‏اختیار ‏خریداران ‏قرار ‏می‌‏دهد ‏كه ‏بتوانند ‏با ‏طیف ‏گسترده‌‏ای ‏از ‏تولیدكنندگان ‏در ‏سرتاسر ‏جهان ‏ارتباط ‏برقراركنند ‏و ‏از ‏این ‏طریق ‏به ‏تقاضای ‏مورد ‏نظر ‏خود ‏از ‏بین ‏پیشنهاد‌‏های ‏مختلف ‏برسند ‏و ‏در ‏مقابل ‏فروشندگان ‏قدرت ‏چانه‌‏زنی ‏بیشتری ‏برای ‏كسب ‏امتیاز ‏و ‏مزایای ‏بیشتر ‏داشته ‏باشند. ‏در ‏صورتی‌‏كه ‏در ‏دنیای ‏حقیقی ‏به ‏علت ‏محدودیت‌‏های ‏ناشی

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 4494 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 52

حجم فایل:66 کیلوبایت

 قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل