تحقیق بخش مونتاژ و مونتاژ

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏بخش مونتاژ و مونتاژ (كارشناس فروش)
‏اين واحد ابتدا سفارش مورد نظر را مونتاژ مي‏‌‏كند و در حين مونتاژ قطعاتي كه نياز به تعويض و يا تعمير دارد مشخص مي‏‌‏شود يعني در واقع روي سفارش كار كارشناسي انجام مي شود كه كار كارشناسي از طريق تست‏‌‏هاي مختلف انجام مي‏‌‏شود و پس از ابعاد سنجي (كارشناسي مكانيكي) در خصوص ساخت يا اصلاح و يا سالم بودن قطعه تصميم‏‌‏گيري مي‏‌‏شود كه گفته خواهد شد و اگر امكانش فراهم گردد قطعه مورد نظر را تعمير مي‏‌‏كنند يا سفارش مي‏‌‏دهند كه ممكن است شامل قسمتهاي زير شود. 1- پيگيري كپي 2- نياز به ابعاد سنجي وجود داشته باشد 3- درخواست بيرنگ و زغال 4- اگر ؟ دچار آرك شود اشكال را برطرف مي‏‌‏كنند. ...
‏انواع تست‏‌‏هاي الكتريكي
‏1- تست هسته (فوكو) 2- تست مقاومت اهمي 3- تست اندوكتاس 4- تست سرج
‏5- تست مقاومت عايقي (ديگر)
‏تست هفته
‏مي‏‌‏دانيم كه جريان و دور از روابط زير به دست مي‏‌‏آيند ‏ و ‏ D=D1+25+B
‏كه L‏ طول هفته
D‏‌‏قطر داخلي
S‏‌‏عمق شيار هسته
B‏ كف شيار تا پشت هسته
‏در اين تست تعدادي دور سيم پيچ روي هسته مي‏‌‏پيچد تا به NI ‏‌‏ مورد نظر برسيم با اعمال جريان هسته شروع به گرم شدن مي‏‌‏كند. پس با كمك ترمومتر دماي MAX‏‌‏و min‏ را مي‏‌‏خوانيم (البته به فاصله زماني مختلف)
‏نتيجتا اختلاف بين max‏ و min‏ نبايد بيشتر از 10 سانتي‏‌‏متر شود.
‏؟ تست مقاومت و اندوكتاس: مقاومت اندوكتانس را مي‏‌‏توان به راحتي اندازه‏‌‏گيري كرد.
d‏) تست مرجع:
‏براي تست اينكه تيغه‏‌‏هاي كلكتور در گام قطبي به هم اتصال نداشته باشند به كار مي‏‌‏رود.
‏براي تشخيص اينكه اتصال حلقه (شكل موج ولتاژ ضربه بر روي‏‌‏ هادي‏‌‏ها كه تابعي از R , L‏‌‏ مي‏‌‏باشد.
‏نكته مهم: سيم‏‌‏بندي اتماتور Dc‏‌‏ با Ac‏‌‏خيلي فرق مي‏‌‏كند.
‏مرحله تست و راه‏‌‏اندازي يك ژنراتور سنكرون:
‏در هنگام تست، عامل مكانيكي با استفاده از يك تراكنش موتور تامين مي‏‌‏شود جريان Ac‏ به روتور داده مي‏‌‏شود و با استفاده از يكسوساز اين جريان dc‏ مي‏‌‏شود. جريان dc‏ روتور اصلي هنگام چرخش يك ميدان گردان توليد مي‏‌‏كند كه با قطع سيم پيچ‏‌‏هاي آتاتور برق AC‏‌‏توليد مي‏‌‏شود.
‏جريان موتور با توجه به پلاك موتور در حالت بارداري و بدون بار مي‏‌‏بايست سنجيد. و اندازه‏‌‏گيري شود كه از حد مجاز بالاتر نباشد كه خود باعث بروز مشكل خواهد شد. در دست B‏‌‏اندازه‏‌‏گيري جريان بي‏‌‏باري، ولتاژ ويژه (افقي، عمودي، محورهاي) و دماي بيرينگ‏‌‏ها اندازه‏‌‏گيري شود.
‏دلايل گرم شدن موتورها: 1- زياد بودن گريس 2- كمبود گريس 3- خرابي بيرينگ 4- هم محور نبودن روتور 5- سايش قطعات از قبيل درپوش و پشت بلبرينگي 6- خرابي شفت و عامل نشيمن بلبرينگ 7- خرابي كپه‏‌‏ها 8- عدم انتخاب ببرينگ متناسب با دور روتور.
‏انواع بيرينگ‏‌‏ها
‏بيرينگ‏‌‏ها معمولا شامل دو دسته هستند: 1- بلبرينگ 2- رولبرينگ
‏معمولا بيرينگ‏‌‏ها بر اساس اطلاعاتي كه بر روي بدنه آنها ثبت مي‏‌‏شود دسته‏‌‏بندي مي‏‌‏شوند كه شامل دور بالا و دور پايين و عمود كار بودن يا افق كار بودن آنها مي‏‌‏شود.
‏پارامترهايي كه بايد مورد توجه قرار گيرد 1-ويبره 2- دما 3) جريان 4) ولتاژ 5)صدا
‏ويبره بايستي در محدوده قابل قبول و مجاز باشد عواملي كه باعث ويبره مي‏‌‏شوند عبارتند از: 1- عدم بالانسي روتور 2- مناسب نبودن محل قرارگيري موتور 3- معيوب بودن قطعات (شامل: كپه ‏–‏ دهانه استاتور- بيرينگ شفت- محل ثمين بيرينگ- پشت بلبرينگي- درپوش بيرينگ- هم محور نبودن روتور- كوپل نامناسب)
‏4- دماي موتور مي‏‌‏بايست درحد مجاز باشد و بالاتر از حد تعريف شده نباشد.
‏جهت ثبت دماي بيرينگ‏‌‏ها معمولا از نزديك‏‌‏ترين قطعه نسبت به بيرينگ اين كار انجام مي‏‌‏شود. به لحاظ اينكه دماي واقعي‏‌‏اش را در اختيار شما قرار مي‏‌‏دهد. بهترين قطعه پيچ‏‌‏هاي پشت بلبرينگي مي‏‌‏باشد زيرا دماي پشت بلبرينگ و اطراف آن را به خود جذب مي‏‌‏كند.
‏صداي الكتروموتورها:
‏معمولا صداي الكتروموتورها ناشي از قطعاتي هستند كه در حال گردش مي‏‌‏باشد و يا با قطعاتي كه در حال گردش مي‏‌‏باشند در ارتباط مي‏‌‏باشند. صدايي كه به صورت يكنواخت نبوده و يا حالت كوبش و يا حالت سايش دو قطعه فلزي را دارد مي‏‌‏بايست مورد توجه قرار بگيرد و منبع صدا مشخص شود.
‏معمولا صداهايي كه حالت كوبش دارد ناشي از خرابي بيرينگ مي‏‌‏باشد و صداهايي كه حالت سايش دارد ناشي از به هم ساييدن قطعات از قبيل پشت بلبرينگي به شفت و يا درپوش بيرينگ مي ‏‌‏باشد ويك صدايي هم مربوط به جابه‏‌‏جايي گريس وجود دارد. كه حالت جيرجير دارد.
‏بخش كويل‏‌‏سازي
‏در اين بخش در مرحله اول كشش و نورد مفتول مس انجام نمي‏‌‏شود سپس نوبت به آنيل كردن و حرارت دهي جهت افزايش اختلاف انعطاف پذيري شمش است.
‏در مرحله بعد شمش توليدي بعد از آنيل شدن عايق پيچي مي‏‌‏شود. در مرحله بعد مي‏‌‏توانيم شمش‏‌‏هاي عايق ‏ پيچي را فرم دهيم كه در فشار ضعيف به صورت دستي است. نوع فرم دادن بر اساس نوع سيم‏‌‏بندي است.
‏سپس ابتدا فرم ؟ كه قبلا توسط كارشناس مربوط پر شده است (اطلاعات قطر بيرون به بيرون و داخل به داخل ذكر شده است. همچنين طول باز و قطر ؟ و اطلاعات ديگر كه پس از بررسي شدن توسط كارشناس به قسمت صنايع ارجاع داده مي‏‌‏شود. سپس به واحد فني ارسال مي‏‌‏گردد و نهايتا پروسه‏‌‏اي كه مورد نظر است از دفتر فني به قسمت كوئل سازي ارجاع مي‏‌‏شود.
‏با توجه به اطلاعات فرم 10 و طبق پروسه، ابتدا كوئل نمونه بيضي پيچ مي‏‌‏شود و سپس دستگاه فرمينگ لازم را مي‏‌‏دهد. در مرحله بعدي، پرس اوليه بر روي كويل انجام مي‏‌‏شود و بعد در استاتور مربوط قرار مي
‏‌‏دهند تا اگر مشكلي در حين جا زدن كويل در داخل استاتور مشاهده شود آن را رفع كند و بعد از كنترل كويل توسط واحد كنترل كيفي مشكلي در حين جا زدن كويل در داخل شيار استاتور مشاهده شود آن را رفع كند و بعد از كنترل كويل توسط واحد كنترل كيفي به توليد انبوه مي‏‌‏رسد.
‏تستهايي كه بر روي كويل نمونه انجام مي‏‌‏شود: 1- تست مقاومت اهمي 2- تست اندوكتانس 3- تست ميگر 4- تست سرج 5- تست Hi-pot‏‌‏ 6- تست tang
‏توجه: بر روي كويل فشار ضعيف تست Hi-pot‏‌‏ و تست fan6‏‌‏انجام نمي‏‌‏شود.
Hipot‏: تست استقامت عايقي، ولتاژ AC‏ به اندازه (2un+1‏) به مدت يك دقيقه
Tan6‏: اين تست در واقع تلفات عايقي را نشان مي‏‌‏دهد.
‏در تست tan6‏‌‏ نهايتا به نموداري مي‏‌‏رسيم كه در آن tan6‏‌‏بر حسب ولتاژ نامي رسم شده است.
‏اگر شيب نمودار كم و ملايم باشد نشان از تلفات عايقي مناسب دارد.
‏تست hi-pot‏‌‏ تست مخربي است كه در صورت وجود ضعف عايقي سريع آرك زده مي‏‌‏شود و بايد كويل از شيار خارج و مجددعايق كاري شود. تكرار آن براي بار دوم به اندازه 80 درصد ولتاژ اعمالي در مرحله اول مي‏‌‏باشد در قسمت Hi-pot‏‌‏ولتاژ بايد خيلي به آرامي بالا برود پايين آوردن ولتاژ هم بايد به آرامي صورت بگيرد.
‏در تست tan6‏‌‏در چند مرحله ولتاژ‏‌‏هاي 0/2‏ و 04/‏ و 0/9‏ و 1‏‌‏ و 1/2‏‌‏ولتاژ نامي اعمال مي‏‌‏شود. در حين اعمال اين ولتاژها مقادير 10xtan6‏‌‏قرائت مي‏‌‏شود نهايتا به نموداري مي‏‌‏رسيمكه در آن tan6*103‏ بر حسب u/un‏‌‏ رسم شده است.
‏تست ميگر: (105T ‏605 , ‏ 600 ثانيه انجام مي‏‌‏شود) ميگر ميزان مقاومت عايقي شمش‏‌‏(هادي) سيم پيچ و سيم‏‌‏هاي رابط نسبت به بدنه نشان مي‏‌‏دهد- يك نوع خازن تشكيل مي‏‌‏شود- ابتدا خازن شارژ مي‏‌‏شود و در لحظات اوليه مقدار مقاومت كم است و نهايتا رفته رفته با شارژ كامل خازن، مقدار مقاومت افزايش مي‏‌‏يابد.
‏بخش روتور
‏بعد از مونتاژ روتور، كار كارشناسي بر روي آن انجام مي‏‌‏شود كه شامل تست مقاومت، تست اندوكتانس و تست ميگر مي‏‌‏باشد.

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 3575 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:20 کیلوبایت

 قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل