تحقیق ابزارهای موجود در بازار مهاجرت 22 ص

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 20 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

11
1
‏بسمه تعال‏ي
‏دانشگاه تهران
‏دانشکده فن‏ي
‏گروه مهندس‏ی ‏برق و کامپ‏ي‏وتر
‏موضوع ‏گزارش
‏ابزارها‏ی ‏موجود در بازار مهاجرت
‏فهرست مطالب
1- ارزيابی اقتصادی و بازار ابزارهای مهاجرت 4
2- بازگشت سرمايه ROI: 8
3- ابزار ACUCOBOL-GT از شرکت ACUCORP 8
3-1- سازگاری Source Code 8
3-2- قابليت انتقال اشياء 9
3-3- سيستم فايلهای شاخص دار 9
3-4- انعطاف پذيری منابع داده 9
3-5- تکنولوژی گرافيکی 10
3-6- ActiveX و OLE 10
3-7- تکنولوژی Thin Client 10
3-8- گسترش اينترنت 10
3-9- توانايی سرويس گيرنده- سرويس دهنده 10
3-10- قالب های پشتيبانی شده 11
4- ابزار AMXW از شرکت SPEED WARE 12
4-1- حل مشکلات مهاجرت 12
4-2- کاهش هزينه و زمان 12
4-3- مهاجرت جريان خطوط Cobol 12
4-4- عملكرد برنامه های كاربردی پيوسته و پيوستگی تجاري 13
4-5- ساده سازی مهاجرت پايگاه داده و فايل 13
4-6- مزايا و خصوصيات کليدی 13
4-7- محيط های پشتيبانی شده 14
5- ابزار EDWIN/3K از شرکت ORDINA Denkart 15
5-1- مهاجرت (به روزآوري) محيطهای VPlus 15
5-2- ايجاد يک نسخه تکراري 16
5-3ترسيم نمای استفاده شده با GUI 16
5-4- Platform و Client مستقل 16
6- ابزار MPUX از شرکت ORDINA Denkart 17
6-1- واسط دستورات 18
7- ابزار ViaNova از شرکت ORDINA Denkart 19
7-1- ترکيب دو نسخه برای نتيجه بهتر 19
7-1-1 نسخه استاندارد 19
7-1-2 نسخه Flex 20
11
2
8- ابزار تغيير واسط كاربر VPlus از شركت Screen Jet 21
‏1- ‏ارزياب‏ی ‏اقتصاد‏ی ‏و بازار ابزارها‏ی ‏مهاجرت
‏امروزه سيستم‏‌‏ها‏ی ‏قديم‏ی ‏كه فعاليت‏‌‏ها‏ی ‏اصل‏ی ‏سازمان را انجام مي‏‌‏دهند يك‏ی ‏از بزرگترين مشكلات سازمان‏‌‏ها هستند كه به دليل قدمت طراح‏ی ‏و پياده‏‌‏ساز‏ی ‏امكان تعامل با اجزا‏ی ‏ديگر سازمان را ندارند و در بسيار‏ی ‏از موارد كه سازمان نيازمندي‏‌‏ها‏ی ‏جديد‏ی ‏پيدا مي‏‌‏كند قابليت انعطاف برا‏ی ‏برآورده ساختن نيازها‏ی ‏سازمان را ندارد و حت‏ی ‏در صورت امکان ن‏ي‏ز از آنجا‏ي‏ی ‏که هز‏ي‏نه انجام تغ‏يي‏رات با گذشت زمان رشد تصاعد‏ی ‏خواهد داشت ( شکل (1)، انجام تغ‏يي‏رات دارا‏ی ‏توج‏ي‏ه اقتصاد‏ی ‏ن‏ي‏ست . با توجه به عدم تواناي‏ی ‏سيستم‏‌‏ها‏ی ‏قديم‏ی ‏در برآورده‏‌‏ساز‏ی ‏نيازها‏ی ‏جديد سازمان، سازمان‏‌‏ها به دنبال راهكارهاي‏ی ‏جهت حل كردن اين مشكل مي‏‌‏باشند.
11
4
‏شکل (1) ‏–‏ نمودار هز‏ي‏نه اعمال تغ‏يي‏رات در س‏ي‏ستم ها‏ی ‏قد‏ي‏م‏ي
‏ا‏ي‏ن در حال‏ی‏ ‏است که نگهدار‏ی ‏از اين برنامه‏‌‏ها‏ی ‏قديم‏ی ‏و زيرساختها‏ی ‏سخت‏‌‏افزار‏ی ‏آنها ن‏ي‏ز برا‏ی ‏سازمان‏‌‏ها فوق‏‌‏العاده گران تمام مي‏‌‏شود تا آنجا که در نها‏ي‏ت استفاده از آن مطابق شکل (2) ه‏ي‏چگونه توج‏ي‏ه اقتصاد‏ی ‏نخواهد داشت.
‏شکل (2) ‏–‏ نمودار بازگشت سرما‏ي‏ه
‏دو راه حل كل‏ی ‏برا‏ی ‏سازمان‏‌‏ها وجود دارد كه در گزينه اول سازمان از سيستم قديم‏ی ‏و تمام‏ی ‏مزايايش چشم مي‏‌‏پوشد و سيستم جديد‏ی ‏را جايگزين آن مي‏‌‏كند. در گزينه دوم سازمان تمايل‏ی ‏به دور انداختن سيستم قديم‏ی ‏ندارد بلكه روش‏ی ‏را بكار مي‏‌‏گيرد تا بتوان به سيستم قديم‏ی ‏پوياي‏ی ‏و انعطاف بيشتر‏ی ‏بخش‏ي‏د. با توجه به اينكه سيستم‏‌‏ها‏ی ‏قديم‏ی ‏شيرازه و ستون فقرات فعاليت يك سازمان مي‏‌‏باشند در بسيار‏ی ‏از موارد سازمان‏‌‏ها هيچ تمايل‏ی ‏به كنار گذاشتن كامل آن و يا جايگزين‏ی ‏آن با يك سيستم نوپا ندارند كه هنوز در محيط كار‏ی ‏جد‏ی ‏سازمان قرار نگرفته است. بنابرا‏ي‏ن پيش‏‌‏بين‏ی ‏مي‏‌‏شود كه گزينه دوم در بازار مدرن‏‌‏ساز‏ی ‏برنامه‏‌‏ها‏ی ‏سازمان‏ی ‏بيشتر مورد توجه سازمان‏‌‏ها قرار بگيرد به‏‌‏گونه‏‌‏ا‏ی ‏كه ا‏ي‏ن امر از لحاظ اقتصاد‏ی ‏استفاده از روشها‏ی ‏مهاجرت را مقرون به صرفه مي‏‌‏كند.
‏جهت تسهيل مشكلات سيستم‏‌‏ها‏ی ‏قديم‏ی ‏(گزينه دوم) روش‏‌‏ها‏ی ‏متنوع‏ی ‏ارائه شده است. برخ‏ی ‏روش‏‌‏ها نگرش‏ی ‏سطح‏ی ‏دارند همانند تغيير واسط كاربر برنامه
11
4
‏‌‏ها‏ی ‏قديم‏ی ‏که در شکلها‏ی ‏ (3) و (4) نشان داده شده است. بنا به اين نگرش سطح‏ی ‏تغييرات عمده‏‌‏ا‏ی ‏در سيستم‏‌‏ها‏ی ‏قديم‏ی ‏ايجاد نمي‏‌‏شود. اين روش‏‌‏ها اغلب جهت استخراج داده‏‌‏ها و تعاملات برنامهها‏ی ‏قد‏ي‏م‏ی ‏با كاربر و نمايش اين داده‏‌‏ها و تعاملات به‏‌‏صورت كاربرپسندانه‏‌‏تر‏ی ‏به‏‌‏كار گرفته مي‏‌‏شوند. راهكارهاي‏ی ‏در اين زمينه كه درحال حاضر در بازار وجود دارد يك لايه بين برنامهها‏ی ‏قد‏ي‏م‏ی ‏و کاربر به‏‌‏وجود مي‏‌‏آورند كه در اين لايه معمولا" از پروتكل‏‌‏ها‏ی ‏وب و خصوصا" XML‏ جهت تعامل و تبادل بهتر اطلاعات بين برنامهها‏ی ‏قد‏ي‏م‏ی ‏و کاربر استفاده مي‏‌‏شود. هرچند اين لايه (لايه سرويس وب) سبب افزايش ميزان پيچيدگ‏ی ‏و سربار سيستم و مديريت پروسه‏‌‏ها مي‏‌‏شود ول‏ی ‏امكان دسترس‏ی ‏راحت‏‌‏تر و بيشتر به سيستم‏‌‏ها‏ی ‏قديم‏ی ‏را فراهم مي‏‌‏آورد بدون اينكه مشكل‏ی ‏برا‏ی ‏اين سيستم‏‌‏ها به وجود آ‏ي‏د _سيستم‏‌‏هاي‏ی ‏كه فعاليت سازمان‏‌‏ها به آنها وابسته است_. با توجه به اينكه به كارگير‏ی ‏پروتكل‏‌‏ها‏ی ‏وب جهت پياده‏‌‏ساز‏ی ‏لايه واسط هزينه سنگين‏ی ‏به سازمان تحميل نمي‏‌‏كند و از طرف ديگر به كارگير‏ی ‏اين پروتكل‏‌‏ها تهديد خاص‏ی ‏برا‏ی ‏سيستم قديم‏ی ‏ن‏ي‏ز به وجود نمي‏‌‏آورد؛ درحال حاضر بازار اين روش‏‌‏ها از رونق‏ی ‏نسب‏ی ‏برخوردار است. هرچند نبايد اين نكته را از خاطر برد كه اين روش‏‌‏ها راهكارهاي‏ی ‏كوتاه‏‌‏مدت و موقت هستند و هرگز تواناي‏ی ‏رفع مشكلات سازمان را در درازمدت ندارند.
‏شكل (3) -‏ Screen Scrapping

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 4341 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:355 کیلوبایت

 قیمت: 12,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل