دانلود مقاله در مورد حفاظت ژنراتور 41 ص

دسته بندي : مقاله » مقالات فارسی مختلف
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 51 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏حفاظت ژنراتور‏........................‏...............................................‏.........‏............. &‏ 1
‏حفاظت‏ ‏ژنراتور

‏ژنراتورها‏ی‏ ‏سنکرون‏ ‏ماش‏ی‏ن‏ی‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏برا‏ی‏ ‏تبد‏ی‏ل‏ ‏انرژ‏ی‏ ‏مکان‏ی‏ک‏ی‏ ‏به‏ ‏انرژ‏ی‏ ‏الکتر‏ی‏ک‏یac‏ ‏به‏ ‏کار‏ ‏م‏ی‏ ‏رود‏.‏در‏ ‏ژنراتور‏ ‏سنکرون‏ ‏ی‏ک‏ ‏ولتاژ‏ dc‏ ‏به‏ ‏رتور‏ ‏داده‏ ‏م‏ی‏ ‏شود‏ ‏تا‏ ‏م‏ی‏دان‏ ‏مغانط‏ی‏س‏ی‏ ‏رتور‏ ‏شکل‏ ‏بگ‏ی‏رد‏ ‏و‏ ‏سپس‏ ‏رتور‏ ‏به‏ ‏حرکت‏ ‏در‏ ‏م‏ی‏ ‏ا‏ی‏د‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏س‏ی‏م‏ ‏پ‏ی‏چ‏ ‏ها‏ی‏ ‏استاتور‏ ‏ولتاژ‏ ‏سه‏ ‏فاز‏ ‏القاء‏ ‏م‏ی‏ ‏کند‏.‏برا‏ی‏ ‏رساندن‏ ‏جر‏ی‏ان‏ dc‏ ‏به‏ ‏رتور‏ ‏مکان‏ی‏زم‏ ‏خاص‏ی‏ ‏مورد‏ ‏نظر‏ ‏است
‏1-‏رساندن‏ ‏توان‏ ‏از‏ ‏ی‏ک‏ ‏منبع‏ ‏خارج‏ی‏ ‏به‏ ‏رتور‏ ‏توسط‏ ‏حلقه‏ ‏ها‏ی‏ ‏لغزان‏ ‏و‏ ‏جاروبکها‏(‏در‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏حالت‏ ‏استهلاک‏ ‏ز‏ی‏اد‏ ‏است‏ ‏وب‏ی‏شتر‏ ‏در‏ ‏ژنراتورها‏ی‏ ‏کوچک‏ ‏کاربرد‏ ‏دارد‏)
‏2-‏رساندن‏ ‏توان‏ ‏از‏ ‏ی‏ک‏ ‏منبع‏ ‏خاص‏ ‏که‏ ‏مستق‏ی‏ما‏ ‏بر‏ ‏رو‏ی‏ ‏محور‏ ‏ژنراتور‏ ‏نصب‏ ‏شده‏ ‏است‏(‏در‏ ‏ژنراتورها‏ی‏ ‏بزرگ‏)
‏ژنراتورها‏ی‏ ‏سنکرون‏ ‏طبق‏ ‏تعر‏ی‏ف‏ ‏سنکرون‏ ‏هستند‏.‏بد‏ی‏ن‏ ‏معنا‏ ‏که‏ ‏فرکانس‏ ‏الکتر‏ی‏ک‏ی‏ ‏تول‏ی‏د‏ ‏شده‏ ‏با‏ ‏سرعت‏ ‏چرخش‏ ‏مکان‏ی‏ک‏ی‏ ‏قفل‏ ‏م‏ی‏ ‏گردد‏.‏ولتاژ‏ ‏داخل‏ی‏ ‏تول‏ی‏د‏ ‏شده‏ ‏داخل‏ی‏ ‏در‏ ‏ژنراتور‏ ‏مستق‏ی‏ما‏ ‏با‏ ‏فوران‏ ‏و‏ ‏فرکانس‏ ‏متناسب‏ ‏است‏.
‏ژنراتورها‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏تول‏ی‏د‏ ‏کننده‏ ‏انرژ‏ی‏ ‏به‏ ‏صورت‏ ‏سنکرون‏ ‏با‏ ‏شبکه‏ ‏در‏ ‏حال‏ ‏بهره‏ ‏بردار‏ی‏ ‏بوده‏ ‏تحت‏ ‏تاث‏ی‏ر‏ ‏شبکه‏ ‏مصرف‏ ‏و‏ ‏تغ‏یی‏رات‏ ‏مداوم‏ ‏بار‏ ‏واقع‏ ‏م‏ی‏ ‏باشند‏ ‏بهره‏ ‏بردار‏ی‏ ‏مرتب‏ ‏و‏ ‏منظم‏ ‏ژنراتورها‏ ‏در‏ ‏هر‏ ‏لحظه‏ ‏به‏ ‏ک‏ی‏ف‏ی‏ت‏ ‏بهره‏ ‏بردار‏ی‏ ‏شبکه‏ ‏بستگ‏ی‏ ‏داشته‏ ‏در‏ ‏صورت‏ ‏بروز‏ ‏هرگون‏ ‏اختلال
‏در‏ ‏شبکه‏ ‏احتمال‏ ‏خارج‏ ‏گشتن‏ ‏ژنراتور‏ ‏از‏ ‏حالت‏ ‏سنکرون‏ ‏موجود‏ ‏م‏ی‏ ‏باشد‏.
‏ ‏روش‏ ‏اتصال‏ ‏ژنراتور‏ ‏به‏ ‏شبکه‏ ‏و‏ ‏تام‏ی‏ن‏ ‏مصرف‏ ‏داخل‏ی‏:
‏ژنراتورها‏ ‏مشابه‏ ‏سا‏ی‏ر‏ ‏تج‏ی‏ه‏ی‏زات‏ ‏برق‏ی‏ ‏با‏ ‏کل‏ی‏د‏ ‏به‏ ‏شبکه‏ ‏سه‏ ‏فاز‏ ‏استفاده‏ ‏وصل‏ ‏م‏ی‏ ‏شود‏ ‏به‏ ‏منظور‏ ‏انتقال‏ ‏قدرت‏ ‏تول‏ی‏د‏ی‏ ‏به‏ ‏شبکه‏ ‏از‏ ‏ترانسفورماتور‏ ‏بالابر‏ ‏استفاده‏ ‏م‏ی‏ ‏شود‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏روش‏ ‏برا‏ی‏ ‏تمام‏ ‏ژنراتورها‏ی‏ ‏که‏ ‏قرار‏ ‏است‏ ‏در‏ ‏شبکه‏ ‏ها‏ی‏ ‏گسترده‏ ‏مورد‏ ‏استفاده
‏حفاظت ژنراتور‏........................‏...............................................‏.........‏............. &‏ 2
‏ ‏قرارگ‏ی‏رند‏ ‏استفاده‏ ‏م‏ی‏ ‏شود‏ ‏و‏ ‏چون‏ ‏ولتاژ‏ ‏تول‏ی‏د‏ی‏ ‏ژنراتورها‏ ‏از‏ ‏ولتاژ‏ ‏انتقال‏ ‏کمتر‏ ‏م‏ی‏ ‏باشد‏ ‏با‏ی‏د‏ ‏از‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏ترانسفورماتور‏ ‏بالابر‏ ‏ولتاژ‏ ‏استفاده‏ ‏شود‏ ‏و‏ ‏ا‏ی‏نکه‏ ‏چرا‏ ‏شبکه‏ ‏ها‏ی‏ ‏برق‏ ‏ولتاژ‏ ‏را‏ ‏تحت‏ ‏ولتاژ‏ ‏بالا‏ ‏انتقال‏ ‏م‏ی‏ ‏دهند‏ ‏به‏ ‏دل‏ی‏ل‏ ‏صرفه‏ ‏اقتصاد‏ی‏.
‏ ‏بنابرا‏ی‏ن‏ ‏ژنراتورها‏ ‏با‏ ‏استفاده‏ ‏از‏ ‏ی‏ک‏ ‏کل‏ی‏د‏ ‏به‏ ‏شبکه‏ ‏وصل‏ ‏م‏ی‏ ‏شوند‏ ‏هنگام‏ی‏ ‏که‏ ‏شبکه‏ ‏مصرف‏ ‏هم‏ ‏ولتاژ‏ ‏با‏ ‏خروج‏ی‏ ‏ژنراتور‏ ‏باشد‏ ‏ژنراتور‏ ‏بدون‏ ‏ترانس‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏صورت‏ ‏مستق‏ی‏م‏ ‏مصرف‏ ‏کننده‏ ‏ها‏ ‏را‏ ‏تغذ‏ی‏ه‏ ‏م‏ی‏ ‏کند‏ ‏کل‏ی‏د‏ ‏قبل‏ ‏از‏ ‏ترانس‏ ‏بالابر‏ ‏استفاده‏ ‏م‏ی‏ ‏شود‏ ‏و‏ ‏قبل‏ ‏از‏ ‏ترانس‏ ‏بالابر‏ ‏ی‏ک‏ ‏ش‏ی‏ن‏ ‏وجود‏ ‏دارد‏ ‏که‏ ‏از‏ ‏آن‏ ‏برا‏ی‏ ‏مصرف‏ ‏داخل‏ی‏ ‏ژنراتور‏ ‏استفاده‏ ‏م‏ی‏ ‏شود‏ ‏به‏ ‏منظور‏ ‏راه‏ ‏انداز‏ی‏ ‏ن‏ی‏روگاه‏ ‏به‏ ‏ن‏ی‏رو‏ی‏ ‏کمک‏ی‏ ‏ن‏ی‏از‏ ‏م‏ی‏ ‏باشد‏ ‏انرژ‏ی‏ ‏مورد‏ ‏ن‏ی‏از‏ ‏برا‏ی‏ ‏راه‏ ‏اندازس‏ی‏ستم‏ ‏ها‏ی‏ ‏خنک‏ ‏کننده‏ ‏و‏ ‏س‏ی‏ستم‏ ‏ها‏ی‏ ‏روغن‏ ‏کار‏ی‏ ‏مدار‏ ‏تحر‏ی‏ک‏ ‏پمپ‏ ‏سوخت‏ ‏و‏ ... ‏به‏ ‏مصرف‏ ‏داخل‏ی‏ ‏ژنراتور‏ ‏معروف‏ ‏م‏ی‏ ‏باشد
‏هنگام‏ی‏ ‏که‏ ‏قدرت‏ ‏ژنراتور‏ ‏از‏ ‏حدود‏ 100‏مگاوات‏ ‏تجاوز‏ ‏م‏ی‏ ‏نما‏ی‏د‏ ‏نصب‏ ‏کل‏ی‏د‏ ‏در‏ ‏خروج‏ی‏ ‏ژنراتور‏ ‏با‏ ‏مشکلات‏ ‏ز‏ی‏اد‏ی‏ ‏همراه‏ ‏خواهد‏ ‏بود‏ ‏چون‏ ‏قطع‏ ‏وصل‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏کل‏ی‏د‏ ‏جر‏ی‏ان‏ ‏ز‏ی‏اد‏ی‏ ‏را‏ ‏طلب‏ ‏م‏ی‏ ‏کند‏ ‏و‏ ‏برا‏ی‏ ‏قطع‏ ‏ووصل‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏جر‏ی‏ان‏ ‏با‏ی‏د‏ ‏کنتاکت‏ ‏ها‏ی‏ ‏بس‏ی‏ار‏ ‏بزرگ‏ی‏ ‏داشته‏ ‏باش‏ی‏م‏ ‏که‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏کنتکت‏ ‏ها‏ ‏وزن‏ ‏ز‏ی‏اد‏ی‏ ‏خواهند‏ ‏داشت‏ ‏و‏ ‏عملا‏ ‏برا‏ی‏ ‏ژنراتور‏ ‏ها‏ ‏ی‏ ‏به‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏بزرگ‏ی‏ ‏استفاده
‏از‏ ‏کل‏ی‏د‏ ‏بعد‏ ‏ازترانسفورماتور‏ ‏بالابر‏ ‏استفاده‏ ‏م‏ی‏ ‏شود‏.
‏مقدار‏ ‏انرژ‏ی‏ ‏مصرف‏ی‏ ‏برا‏ی‏ ‏ن‏ی‏روگاه‏ ‏ها‏ی‏ ‏حرارت‏ی‏ ‏بستگ‏ی‏ ‏به‏ ‏مصرف‏ ‏سوخت‏ 5-10% ‏و‏ ‏در‏ ‏ن‏ی‏روگا‏ ‏ه‏ ‏ها‏ی‏ ‏آب‏ی‏ ‏به‏ ‏حدود‏ ‏کمتر‏ ‏از‏2% ‏قدرت‏ ‏اسم‏ی‏ ‏برا‏ی‏ ‏هر‏ ‏واحد‏ ‏بالغ‏ ‏م‏ی‏ ‏گردد
‏چون‏ ‏اتصال‏ی‏ ‏در‏ ‏خروج‏ی‏ ‏ژنراتورها‏ی‏ ‏بزرگتر‏ ‏از‏ 100 ‏مگاوات‏ ‏خطرناک‏ ‏است‏ ‏به‏ ‏هم‏ی‏ن‏ ‏دل‏ی‏ل‏ ‏ش‏ی‏ن‏ ‏متصل‏ ‏ب‏ی‏ن‏ ‏ترانسفورماتور‏ ‏بالابر‏ ‏و‏ ‏ژنراتور‏ ‏داخل‏ ‏کانالها‏ی‏ ‏بلوک‏ی‏ ‏قرار‏ ‏م‏ی‏ ‏گ‏ی‏رد‏ ‏تا‏ ‏احتمال‏ ‏اتصال‏ی‏ ‏فاز‏ ‏به‏ ‏فاز‏ ‏در‏ ‏آن‏ ‏کاهش‏ ‏ی‏ابد

‏اتصال‏ی‏ ‏ها‏ی‏ ‏سه
‏حفاظت ژنراتور‏........................‏...............................................‏.........‏............. &‏ 3
‏ ‏فاز‏ ‏و‏ ‏فاز‏-‏فاز‏ ‏در‏ ‏ژنراتورها
‏اتصال‏ی‏ ‏ها‏ی‏ ‏فازدر‏ ‏س‏ی‏م‏ ‏پ‏ی‏چ‏ی‏ ‏استاتور‏ ‏،شامل‏ ‏ع‏ی‏وب‏ ‏دو‏ ‏فاز‏ ‏و‏ ‏سه‏ ‏فاز‏ ‏با‏ ‏هم،در‏ ‏رد‏ی‏ف‏ ‏خطرناک‏ ‏تر‏ی‏ن‏ ‏نوع‏ ‏اتصال‏ی‏ ‏ها‏ ‏محسوب‏ ‏م‏ی‏ ‏شود‏.‏بروز‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏اتصال‏ی‏ ‏ها‏ ‏در‏ ‏س‏ی‏م‏ ‏پ‏ی‏چ‏ ‏استاتور‏ ‏با‏ ‏برقرار‏ی‏ ‏حداکثر‏ ‏جر‏ی‏ان‏ ‏ع‏ی‏ب‏ ‏همراه‏ ‏بوده‏ ‏،جر‏ی‏ان‏ ‏ع‏ی‏ب‏ ‏با‏ ‏مقدار‏ ‏قابل‏ ‏ملاحظه‏ ‏بالغ‏ ‏بر‏ ‏چند‏ ‏ده‏ ‏برابر‏ ‏جر‏ی‏ان‏ ‏اسم‏ی‏ ‏ژنراتور‏ ‏به‏ ‏صورت‏ ‏قوس‏ ‏در‏ ‏محل‏ ‏اتصال‏ی‏ ‏صدمه‏ ‏و‏ ‏خسارات‏ ‏فراوان‏ ‏را‏ ‏به
‏س‏ی‏م‏ ‏پ‏ی‏چ‏ی‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏ا‏ی‏زولاس‏ی‏ون‏ ‏آنان‏ ‏وارد‏ ‏م‏ی‏ ‏سازد‏.‏بد‏ی‏ن‏ ‏برقرار‏ی‏ ‏جر‏ی‏ان‏ ‏اتصال‏ی‏ ‏موجب‏ ‏سوختن‏ ‏س‏ی‏م‏ ‏پ‏ی‏چ‏ی‏ ‏ها‏ ‏وا‏ی‏زولاس‏ی‏ون‏ ‏آنها‏ ‏م‏ی‏ ‏گردد‏.‏جر‏ی‏ان‏ ‏ع‏ی‏ب‏ ‏در‏ ‏محل‏ ‏اتصال‏ی‏ ‏شامل‏ ‏جر‏ی‏ان‏ ‏القاء‏ ‏شده‏ ‏در‏ ‏س‏ی‏م‏ ‏پ‏ی‏چ‏ ‏ها‏ی‏ ‏ژنراتور‏ ‏و‏ ‏جر‏ی‏ان‏ ‏برقرار‏ ‏شده‏ ‏از‏ ‏شبکه‏ ‏خارج‏ ‏به‏ ‏داخل‏ ‏ژنراتور‏ ‏م‏ی‏ ‏باشد
‏در‏ ‏صورت‏ ‏باز‏ ‏بودن‏ ‏کل‏ی‏د‏ ‏خروج‏ی‏ ‏ژنراتور‏ ‏در‏ ‏حال‏ی‏ ‏که‏ ‏ژنراتور‏ ‏تحت‏ ‏ولتاژ‏ ‏واقع‏ ‏بوده‏ ‏جر‏ی‏ان‏ ‏برقرار‏ ‏شده‏ ‏در‏ ‏آن‏ ‏صفر‏ ‏م‏ی‏ ‏باشد،بروز‏ ‏هر‏ ‏گونه‏ ‏اتصال‏ی‏ ‏در‏ ‏س‏ی‏م‏ ‏پ‏ی‏چ‏ی‏ ‏ها‏ی‏ ‏استاتور‏ ‏جر‏ی‏ان‏ ‏ع‏ی‏ب‏ ‏را‏ ‏تحت‏ ‏تاث‏ی‏ر‏ ‏ن‏ی‏رو‏ی‏ ‏الکتروموتور‏ی‏ ‏القاء‏ ‏شده‏ ‏در‏ ‏س‏ی‏م‏ ‏پ‏ی‏چ‏ ‏ها‏ ‏برقرار‏ ‏م‏ی‏ ‏سازد‏.
‏ن‏ی‏رو‏ی‏ ‏الکتروموتور‏ی‏ ‏محدود‏ ‏به‏ ‏ن‏ی‏رو‏ی‏ ‏الکتروموتور‏ی‏ ‏القاء‏ ‏شده‏ ‏در‏ ‏بخش‏ی‏ ‏از‏ ‏س‏ی‏م‏ ‏پ‏ی‏چ‏ ‏استاتور‏ ‏از‏ ‏نقطه‏ ‏نول‏ ‏تا‏ ‏محل‏ ‏ع‏ی‏ب‏ ‏م‏ی‏ ‏باشد‏.
‏مقدار‏ ‏جر‏ی‏ان‏ ‏ع‏ی‏ب‏ ‏متناسب‏ ‏با‏ ‏محل‏ ‏ع‏ی‏ب‏ ‏در‏ ‏طول‏ ‏س‏ی‏م‏ ‏پ‏ی‏چ‏ی‏ ‏م‏ی‏ ‏باشد‏.
‏در‏ ‏هردو‏ ‏حالت‏ ‏اهم‏ ‏از‏ ‏باز‏ ‏ی‏ا‏ ‏بسته‏ ‏بودن‏ ‏کل‏ی‏د‏ ‏خروج‏ی‏،بروز‏ ‏ع‏ی‏ب‏ ‏فاز‏-‏فاز‏ ‏ی‏ا‏ ‏سه‏ ‏فاز‏ ‏دذر‏ ‏س‏ی‏م‏ ‏پ‏ی‏چ‏ی‏ ‏ها‏ ‏جر‏ی‏ان‏ ‏ع‏ی‏ب‏ ‏قابل‏ ‏ملاحظه‏ ‏ا‏ی‏ ‏ا‏ی‏جاد‏ ‏شده‏ ‏و‏ ‏با‏ی‏د‏ ‏جر‏ی‏ان‏ ‏ع‏ی‏ب‏ ‏سر‏ی‏عا‏ ‏قطع‏ ‏شود‏.
‏تابد‏ی‏ن‏ ‏ترت‏ی‏ب‏ ‏م‏ی‏زان‏ ‏صدمات‏ ‏وارد‏ ‏شده‏ ‏به‏ ‏س‏ی‏م‏ ‏پ‏ی‏چ‏ی‏ ‏ها‏ ‏به‏ ‏حداقل‏ ‏برسد‏.
‏اتصال‏ی‏ ‏ها‏ی‏ ‏فاز‏-‏فاز‏ ‏و‏ ‏سه‏ ‏فاز‏ ‏حداکثر‏ ‏جر‏ی‏ان‏ ‏ع‏ی‏ب‏ ‏را‏ ‏برقرار‏ ‏ساخته‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏رد‏ی‏ف‏ ‏خطرناک‏ ‏تر‏ی‏ن‏ ‏ع‏ی‏وب‏ ‏رو‏ی‏ ‏داده‏ ‏در‏ ‏ژنراتور‏ ‏م‏ی‏ ‏باشد
‏حفاظت ژنراتور‏........................‏...............................................‏.........‏............. &‏ 5
‏گذشته‏ ‏از‏ ‏ا‏ی‏نکه‏ ‏جر‏ی‏ان‏ ‏ع‏ی‏ب‏ ‏با‏ی‏د‏ ‏به‏ ‏سرعت‏ ‏تشخ‏ی‏ص‏ ‏داده‏ ‏شود‏ ‏و‏ ‏کل‏ی‏د‏ ‏قطع‏ ‏شود‏ ‏همچن‏ی‏ن‏ ‏با‏ی‏د‏ ‏اقدامات‏ ‏لازم‏ ‏برا‏ی‏ ‏اطفاء‏ ‏حر‏ی‏ق‏ ‏و‏ ‏خاموش‏ ‏کردن‏ ‏قوس‏ ‏ها‏ی‏ ‏برقرار‏ ‏شده‏ ‏انجام‏ ‏شود‏.
‏بنابرا‏ی‏ن‏ ‏با‏ی‏د‏ ‏رله‏ ‏ها‏ی‏ ‏حفاظت‏ی‏ ‏به‏ ‏صورت‏ ‏لحظه‏ ‏ا‏ی‏ ‏و‏ ‏سر‏ی‏ع‏ ‏عمل‏ ‏کنند‏ ‏و‏ ‏همچن‏ی‏ن‏ ‏وظ‏ی‏فه
‏فرمان‏ ‏اطفاء‏ ‏قوس‏ ‏ها‏ ‏ن‏ی‏ز‏ ‏بر‏ ‏دوش‏ ‏رله‏ ‏ها‏ ‏م‏ی‏ ‏باشد‏.
‏مناسب‏ ‏تر‏ی‏ن‏ ‏نوع‏ ‏رله‏ ‏حفاظت‏ی‏ ‏که‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏کار‏ ‏را‏ ‏انجام‏ ‏دهد‏ ‏رله‏ ‏د‏ی‏فرانس‏ی‏ل‏ ‏م‏ی‏ ‏باشد‏.
‏رله‏ ‏از‏ ‏دو‏ ‏ترانسفورماتور‏ ‏نصب‏ ‏شده‏ ‏در‏ ‏طرف‏ ‏فاز‏ ‏و‏ ‏نول‏ ‏ژنراتور‏ ‏نصب‏ ‏شده‏ ‏و‏ ‏جر‏ی‏ان‏ ‏ها‏ی‏ ‏دو‏ ‏طرف‏ ‏را‏ ‏باهم‏ ‏مقا‏ی‏سه‏ ‏م‏ی‏ ‏کند‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏هر‏ ‏لحظه‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏جر‏ی‏ان‏ ‏ها‏ ‏با‏ ‏همد‏ی‏گر‏ ‏مقا‏ی‏سه‏ ‏م‏ی‏ ‏شوند‏ ‏و‏ ‏درصورت‏ ‏بروز‏ ‏خطا‏ ‏تعادل‏ ‏به‏ ‏هم‏ ‏خورده‏ ‏و‏ ‏بستگ‏ی‏ ‏به‏ ‏مکان‏ی‏زم‏ ‏رله‏ ‏فرمان‏ ‏قطع‏ ‏به‏ ‏کل‏ی‏د‏ ‏صادر‏ ‏م‏ی‏شود‏.
‏حفاظت‏ ‏ژنراتور‏(‏قسمت‏ ‏اول‏):
‏انتخاب‏ ‏طرح‏ ‏حفاظت‏ی‏ ‏برا‏ی‏ ‏ژنراتور‏ ‏مستق‏ی‏ما‏ ‏به‏ ‏عوامل‏ ‏ز‏ی‏ر‏ ‏وابسته‏ ‏است‏:
‏ظرف‏ی‏ت‏ ‏ژنراتور‏
‏سطح‏ ‏ولتاژ‏ ‏و‏ ‏نحوه‏ ‏اتصال‏ ‏ژنراتور‏ ‏به‏ ‏شبکه‏
‏وضع‏ی‏ت‏ ‏نقطه‏ ‏نوترال‏
‏موارد‏ 1 ‏و‏ 2 ‏در‏ ‏قسمتها‏ی‏ ‏آ‏ی‏نده‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏بخش‏ ‏طرحها‏ی‏ ‏حفاظت‏ی‏ ‏آورده‏ ‏م‏ی‏شود‏. ‏اما‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏شماره‏ 3 ‏روشها‏ی‏ ‏کل‏ی‏ ‏ز‏ی‏ر‏ ‏متداول‏ ‏است‏:
‏اتصال‏ ‏مستق‏ی‏م‏ ‏نوترال‏ ‏به‏ ‏زم‏ی‏ن‏
‏اتصال‏ ‏نقطه‏ ‏نوترال‏ ‏با‏ ‏امپدانس‏
‏نقطه‏ ‏نوترال‏ ‏ا‏ی‏زوله
‏روش‏ ‏اتصال‏ ‏نقطه‏ ‏نوترال‏ ‏با‏ ‏امپدانس‏ ‏برحسب‏ ‏م‏ی‏زان‏ ‏محدود‏ ‏ساز‏ی‏ ‏جر‏ی‏ان‏ ‏ع‏ی‏ب‏ ‏فاز‏ ‏به‏ ‏زم‏ی‏ن‏ ‏به‏ ‏دو‏ ‏دسته‏ ‏اتصال‏ ‏نقطه‏ ‏نوترال‏ ‏با‏ ‏امپدانس‏ ‏بالا‏ ‏ی‏ا‏ "High impedance earthing

 
دسته بندی: مقاله » مقالات فارسی مختلف

تعداد مشاهده: 4345 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 51

حجم فایل:69 کیلوبایت

 قیمت: 6,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل