دانلود مقاله در مورد طرز کار موتور اتومبیل 13 ص

دسته بندي : مقاله » مقالات فارسی مختلف
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏طرز کار موتور اتومبیل
‏احتراق داخلی موتورهای بنزینی بدون وقفه ادامه مییابد با مخلوط هوا و ‏بنزین.
‏مخلوط ایده آل تشکیل یافته از 14.7 قسمت از هوا و 1 قسمت بنزین(از نظر ‏وزن).
‏از آنجائیکه وزن بنزین از هوا زیادتر است پس ما درباره ی مقدار زیادی هوا ‏و تکه ای ریز از بنزین صحبت میکنیم.
1 ‏قسمت از بنزین که به صورت کامل در 14.7 ‏قسمت از هوا تبخیر شده باشد مقدار شگرفی انرژی هنگام احتراق درون موتور ایجاد می ‏کند.
‏خب ببینیم چگونه موتورهای پیشرفته از آن انرژی برای به حرکت در آوردن چرخها ‏استفاده می کنند:
‏هوا وارد موتور شده و پس از عبور از فیلتر هوا تا صفحه ی تنظیم ‏کننده ی کنترل بنزین پیش می رود.
‏2
‏شما به وسیله ی پدال گاز میزان هوای ورودی به ‏موتور را از طریق دریچه ورود هوا کنترل میکنید
‏سپس آن در میان مانیفولدهای هر ‏سیلندر توزیع می شود.
‏در بعضی نقاط بعد از فیلتر هوا که بستگی به موتور دارد ‏سوخت به جریان هوا از طریق سیستم تزریق سوخت یا در خودروهای قدیمی کاربراتور اضافه ‏میشود
‏اکثر موتورهای خودروهای امروزی چهار زمانه هستند به جز موتورهای دیزلی و ‏چرخشی که در این مقوله نیستند.
‏انواع موتور:
‏چندین گونه موتور که بر اساس ‏تعداد سیلندر و چگونگی قرارگیری آنها شناسائی می شوند.
‏موتورها از 3 تا 12 ‏سیلندر که در بلوک موتور با چندین پیکر بندی مرتب شده اند هستند.
‏محبوبترین این ‏موتورها در زیر به نمایش در آمده است:
‏3
‏در موتورهای خطی سیلندرها ‏به صورت ردیفی قرار میگیرند
‏موتورهای 3و4و5و6 سیلندر بطور عادی از این چیدمان ‏استفاده می کنند.
‏در آرایش موتورهای V ‏از دو ردیف سیلندر کنار هم استفاده می شود ‏و بطور عادی در موتورهایی با پیکربندی V-6‏و V-8 ‏و V-10 ‏و V-12 ‏استفاده می ‏شود.
‏در موتورهای صاف از دو ردیف سیلندر در مقابل هم استفاده می شود و از ‏مقبولیت کمتری نسبت به طراحی های قبلی برخوردار است.
‏موتورهای 4 و 6 سیلندر صاف ‏در مدلهایی از سوبارو و پورشه استفاده شده است
‏همچنین از این آرایش در فولکس BEETLES ‏با 4 سیلندر و برخی گونه های 12 سیلندر فراری استفاده شده است.
‏4
‏هر ‏سیلندر دارای یک پیستون است که درون آن به بالا و پائین حرکت می کند.
‏تمامی ‏پیستون ها در موتور به وسیله ی یک دسته پیستون انفرادی به میل لنگ متصل ‏هستند.
‏میل لنگ در زیر سیلندر ها و در راستای موتور قرار گرفته است
‏در ‏موتورهای V ‏در پائین موتور و در موتورهای صاف در بین ردیف های سیلندر ها قرار گرفته ‏است.
‏وقتی پستون ها بالا و پائین می روند میل لنگ را می چرخانند دقیقا مثل پاهای ‏شما که با بالا و پائین رفتن پدال دوچرخه را می چرخانند.
‏سر سیلندر به صورت عمودی در بالای ‏هر ردیف سیلندر برای آب بندی و مهر و موم کردن آنها و برای سوخت رسانی و ایجاد ‏مکانی برای آن قرار گرفته .
‏هر سرسیلندر حداقل دارای یک سوپاپ مکش و یک سوپاپ ‏دود است که شرایط ورود مخلوط سوخت و هوا به سیلندر و خروج گازهای ناشی از سوخت را ‏از سیلندر فراهم میکنند.
‏اکثر موتورها دارای 2 سوپاپ برای هر سیلندر هستند یکی ‏سوپاپ گاز و دیگری سوپاپ دود.
‏برخی موتورهای جدید از چندین مدخل ورودی و خروجی ‏برای افزایش قدرت و راندمان خودرو استفاده می کنند.
‏برخی از این موتورها بر حسب ‏تعداد سوپاپ نامیده شده اند مثلا 24VALVE V6
‏که نمایانگر موتور 6 سیلندری است ‏که در هر سیلندر از 4 سوپاپ بهره برده است.
‏در طراحی امروزی موتور میتوان از 2 ‏تا 5 سوپاپ برای هر سیلندر استفاده نمود

 
دسته بندی: مقاله » مقالات فارسی مختلف

تعداد مشاهده: 4335 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:259 کیلوبایت

 قیمت: 6,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل