دانلود مقاله در مورد فرق ميان ازدواج دائم و موقت 67 ص

دسته بندي : مقاله » مقالات فارسی مختلف
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 71 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏فرق‏ ‏ميان‏ ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏و ‏موقت:
-‏مـن‏ ‏بـرخـلاف‏ ‏بـسـيـارى‏ ‏از‏ ‏افـراد،‏ ‏از‏ ‏تـشـكـيـكـات‏ ‏و ‏ايـجـاد‏ ‏شـبـهـه‏ ‏هـايـى‏ ‏كـه‏ ‏در‏ ‏مـسايل‏ ‏اسلامى‏ ‏مى‏ ‏شود‏ ‏ـ‏ ‏با‏ ‏همه‏ ‏علاقه‏ ‏و ‏اعتقادى‏ ‏كه‏ ‏به‏ ‏اين‏ ‏دين‏ ‏دارم‏ ‏ـ‏ ‏به‏ ‏هيچ‏ ‏وجه‏ ‏ناراحت‏ ‏نـمـى‏ ‏شـوم‏ ‏. ‏بـلكه‏ ‏در‏ ‏ته ‏دلم‏ ‏خوشحال‏ ‏مى‏ ‏شوم‏ ‏. ‏زيرا‏ ‏معتقدم‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏عمر‏ ‏خود‏ ‏به‏ ‏تجربه‏ ‏مـشـاهـده‏ ‏كـرده‏ ‏ام ‏كـه‏ ‏ايـن‏ ‏آئيـن‏ ‏مـقـدس‏ ‏آسمانى‏ ‏در‏ ‏هر‏ ‏جبهه‏ ‏از‏ ‏جبهه‏ ‏ها‏ ‏كه‏ ‏بيشتر‏ ‏مورد‏ ‏حمله‏ ‏و ‏تعرض‏ ‏واقع‏ ‏شده‏ ‏،‏ ‏با‏ ‏نيرومندى‏ ‏و‏ ‏سرفرازى‏ ‏و‏ ‏جلوه‏ ‏و‏ ‏رونق‏ ‏بيشترى‏ ‏آشكار‏ ‏شده‏ ‏است .
‏خاصيت‏ ‏حقيقت‏ ‏همين‏ ‏است‏ ‏كه‏ ‏شك‏ ‏و‏ ‏تشكيك‏ ‏به‏ ‏روشن‏ ‏شدن‏ ‏آن‏ ‏كمك‏ ‏مى‏ ‏كند،‏ ‏شك‏ ‏، ‏مقدمه‏ ‏يقين‏ ‏،‏ ‏و‏ ‏تـرديـد،‏ ‏پـلكـان‏ ‏تـحـقـيـق‏ ‏اسـت‏ ‏. ‏در‏ ‏رسـاله‏ ‏زنـده‏ ‏بـيـدار ‏از‏ ‏رسـاله‏ ‏مـيـزان‏ ‏العمل‏ ‏غزالى‏ ‏نقل‏ ‏مى‏ ‏كند‏ ‏كه :
(...‏گـفـتـار‏ ‏مـا ‏را‏ ‏فـائده‏ ‏ايـن‏ ‏بس‏ ‏باشد‏ ‏كه‏ ‏تو‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏عقايد‏ ‏كهنه‏ ‏و‏ ‏موروثى‏ ‏به‏ ‏شك‏ ‏مى‏ ‏افـكـنـد. ‏زيـرا‏ ‏شـك‏ ‏پـايـه‏ ‏تـحـقـيـق‏ ‏اسـت‏ ‏و‏ ‏كـسـى‏ ‏كـه‏ ‏شـك‏ ‏نـمـى‏ ‏كـنـد‏ ‏درسـت‏ ‏تاءمل ‏نمى‏ ‏كند‏. ‏و‏ ‏هر‏ ‏كه‏ ‏درست‏ ‏ننگرد‏ ‏خوب‏ ‏نمى‏ ‏بيند‏ ‏و‏ ‏چنين‏ ‏كسى‏ ‏در‏ ‏كورى‏ ‏و‏ ‏حيرانى‏ ‏بسر ‏مى‏ ‏برد).
‏بـگـذاريـد‏ ‏بگويند‏ ‏و‏ ‏بنويسند‏ ‏و‏ ‏سمينار‏ ‏بدهند‏ ‏و‏ ‏ايراد ‏بگيرند،‏ ‏تا‏ ‏آنكه‏ ‏بدون‏ ‏آنكه‏ ‏خود‏ ‏بخواهند‏ ‏وسيله‏ ‏روشن‏ ‏شدن‏ ‏حقايق‏ ‏اسلامى ‏گردند.
‏يكى‏ ‏از‏ ‏قوانين‏ ‏درخشان‏ ‏اسلام‏ ‏از‏ ‏ديدگاه‏ ‏مذهب‏ ‏جعفرى‏ ‏ـ‏ ‏كه‏ ‏مذهب‏ ‏رسمى ‏كشور‏ ‏ماست‏ ‏ـ‏ ‏اين‏ ‏است‏ ‏كه‏ ‏ازدواج‏ ‏به‏ ‏دو‏ ‏نحو‏ ‏مى‏ ‏تواند‏ ‏صورت‏ ‏بگيرد‏: ‏دائم‏ ‏و‏ ‏موقت :
‏ازدواج‏ ‏مـوقـت‏ ‏و‏ ‏دائم‏ ‏در‏ ‏پـاره‏ ‏اى‏ ‏از‏ ‏آثار‏ ‏با‏ ‏هم‏ ‏يكى‏ ‏هستند‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏قسمتى ‏اختلاف‏ ‏دارند‏. ‏آنچه‏ ‏در‏ ‏درجه‏ ‏اول‏ ‏،‏ ‏اين‏ ‏دو‏ ‏را‏ ‏از‏ ‏هم‏ ‏متمايز‏ ‏مى‏ ‏كند‏ ‏يكى‏ ‏اين‏ ‏است ‏كه‏ ‏زن‏ ‏و‏ ‏مرد‏ ‏تصميم‏ ‏مى‏ ‏گيرند‏ ‏بـه‏ ‏طـور‏ ‏مـوقـت‏ ‏بـا‏ ‏هـم‏ ‏ازدواج‏ ‏كـنـنـد‏ ‏و‏ ‏پـس‏ ‏از ‏پـايـان‏ ‏مـدت‏ ‏،‏ ‏اگـر‏ ‏مـايـل‏ ‏بـودنـد‏ ‏تـمـديـد‏ ‏كـنـنـد‏ ‏تـمـديـد‏ ‏مـى‏ ‏كـنـنـد‏ ‏و ‏اگـر‏ ‏مايل‏ ‏نبودند‏ ‏از‏ ‏هم‏ ‏جدا‏ ‏مى‏ ‏شوند.
‏ديـگـر‏ ‏ايـنـكـه‏ ‏از‏ ‏لحاظ‏ ‏شرايط، ‏آزادى‏ ‏بيشترى‏ ‏دارند‏ ‏كه‏ ‏به‏ ‏طور‏ ‏دلخواه‏ ‏به‏ ‏هر‏ ‏نحو‏ ‏كه‏ ‏بخواهند‏ ‏پيمان‏ ‏مى‏ ‏بندند. ‏مثلا‏ ‏در‏ ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏خواه‏ ‏ناخواه‏ ‏مرد‏ ‏بايد‏ ‏عهده‏ ‏دار‏ ‏مخارج‏ ‏روزانه‏ ‏و‏ ‏لبـاس‏ ‏و ‏مـسـكـن‏ ‏و‏ ‏احـتـيـاجـات‏ ‏ديـگـر‏ ‏زن‏ ‏از‏ ‏قـبـيل‏ ‏دارو‏ ‏و‏ ‏طبيب‏ ‏بشود،‏ ‏ولى‏ ‏در‏ ‏ازدواج ‏موقت‏ ‏بـسـتـگـى‏ ‏دارد‏ ‏بـه‏ ‏قـرارداد‏ ‏آزادى‏ ‏كـه‏ ‏ميان‏ ‏طرفين‏ ‏منعقد‏ ‏مى‏ ‏گردد‏. ‏ممكن ‏است‏ ‏مرد‏ ‏نخواهد‏ ‏يا‏ ‏نـتـوانـد‏ ‏مـتـحـمـل‏ ‏ايـن‏ ‏مـخـارج‏ ‏بـشـود،‏ ‏يـا‏ ‏زن ‏نـخـواهـد‏ ‏از‏ ‏پول‏ ‏مرد‏ ‏استفاده‏ ‏كند.
‏در‏ ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏،‏ ‏زن‏ ‏خواه‏ ‏ناخواه‏ ‏بايد ‏مرد‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏رئيس‏ ‏خانواده‏ ‏بپذيرد‏ ‏و‏ ‏امر‏ ‏او
‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏حـدود‏ ‏مـصـالح‏ ‏خـانـواده ‏اطاعت‏ ‏كند‏. ‏اما‏ ‏در‏ ‏ازدواج‏ ‏موقت‏ ‏بسته‏ ‏به‏ ‏قراردادى‏ ‏است‏ ‏كه‏ ‏ميان‏ ‏آنها‏ ‏منعقد‏ ‏مى ‏گردد.
‏در‏ ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏،‏ ‏زن‏ ‏و‏ ‏شوهر‏ ‏خواه‏ ‏ناخواه‏ ‏از‏ ‏يكديگر‏ ‏ارث‏ ‏مى‏ ‏برند‏. ‏اما ‏در‏ ‏ازدواج‏ ‏موقت‏ ‏چنين‏ ‏نيست‏ ‏. ‏پس‏ ‏تفاوت‏ ‏اصلى‏ ‏و‏ ‏جوهرى‏ ‏ازدواج‏ ‏موقت‏ ‏با‏ ‏ازدواج ‏دائم‏ ‏در‏ ‏اين‏ ‏است‏ ‏كه‏ ‏ازدواج‏ ‏موقت‏ ‏از‏ ‏لحـاظ‏ ‏حـدود‏ ‏و‏ ‏قـيود (‏آزاد) ‏است‏ ‏،‏ ‏يعنى‏ ‏وابسته‏ ‏به‏ ‏اراده‏ ‏و‏ ‏قرارداد‏ ‏طرفين‏ ‏است‏ ‏. ‏حتى‏ ‏موقت‏ ‏بودن‏ ‏آن‏ ‏نيز‏ ‏در ‏حقيقت‏ ‏نوعى‏ ‏آزادى‏ ‏به‏ ‏طرفين‏ ‏مى‏ ‏بخشد‏ ‏و‏ ‏زمان‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏اختيار‏ ‏آنها‏ ‏قرار‏ ‏مى ‏دهد.
‏در‏ ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏،‏ ‏هيچ‏ ‏كدام‏ ‏از‏ ‏زوجين‏ ‏بدون‏ ‏جلب‏ ‏رضايت‏ ‏ديگرى‏ ‏حق‏ ‏ندارند ‏از‏ ‏بچه‏ ‏دار‏ ‏شدن‏ ‏و‏ ‏تـوليـد‏ ‏نـسـل‏ ‏جـلوگـيرى‏ ‏كنند،‏ ‏ولى‏ ‏در‏ ‏ازدواج‏ ‏موقت‏ ‏جلب ‏رضايت‏ ‏طرف‏ ‏ديگر‏ ‏ضرورت‏ ‏ندارد‏. ‏در‏ ‏حقيقت‏ ‏اين‏ ‏نيز‏ ‏نوعى‏ ‏آزادى‏ ‏ديگر‏ ‏است‏ ‏كه‏ ‏به ‏زوجين‏ ‏داده‏ ‏شده‏ ‏است .
‏اثـرى‏ ‏كـه‏ ‏از‏ ‏ايـن‏ ‏ازدواج‏ ‏تـوليـد‏ ‏مـى‏ ‏شود‏ ‏يعنى ‏فرزندى‏ ‏كه‏ ‏بوجود‏ ‏مى‏ ‏آيد‏ ‏با‏ ‏فرزند‏ ‏ناشى‏ ‏از‏ ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏هيچ‏ ‏گونه‏ ‏تفاوتى ‏ندارد.
‏مـهـر،‏ ‏هـم‏ ‏در‏ ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏لازم‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏هم‏ ‏در‏ ‏ازدواج‏ ‏موقت‏ ‏. ‏با‏ ‏اين ‏تفاوت‏ ‏كه‏ ‏در‏ ‏ازدواج‏ ‏موقت‏ ‏،‏ ‏عـدم‏ ‏ذكـر‏ ‏مـهـر‏ ‏مـوجـب‏ ‏بـطـلان‏ ‏عـقـد‏ ‏اسـت‏ ‏و‏ ‏در ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏،‏ ‏عـقـد‏ ‏باطل‏ ‏نيست‏ ‏. ‏مهرالمثل‏ ‏تعيين‏ ‏مى‏ ‏شود.
‏هـمـان‏ ‏طـورى‏ ‏كـه ‏در‏ ‏عـقد‏ ‏دائم‏ ‏،‏ ‏مادر‏ ‏و‏ ‏دختر‏ ‏زوجه‏ ‏بر‏ ‏زوج‏ ‏،‏ ‏و‏ ‏پدر‏ ‏و‏ ‏پسر‏ ‏زوج‏ ‏بر‏ ‏زوجه‏ ‏حـرام‏ ‏و ‏مـحـرم‏ ‏مـى‏ ‏گـردنـد‏ ‏در‏ ‏عـقد‏ ‏منقطع‏ ‏نيز‏ ‏چنين‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏همان‏ ‏طورى‏ ‏كه‏ ‏خواستگارى ‏كردن‏ ‏زوجـه‏ ‏دائم‏ ‏بـر‏ ‏ديـگـران‏ ‏حـرام‏ ‏اسـت‏ ‏،‏ ‏خواستگارى‏ ‏زوجه‏ ‏موقت‏ ‏نيز‏ ‏بر ‏ديگران‏ ‏حرام‏ ‏است‏ ‏،‏ ‏هـمـان‏ ‏طـورى‏ ‏كـه‏ ‏زناى‏ ‏با‏ ‏زوجه‏ ‏دائم‏ ‏غير،‏ ‏موجب‏ ‏حرمت‏ ‏ابدى ‏مى‏ ‏شود،‏ ‏زناى‏ ‏با‏ ‏زوجه‏ ‏موقت‏ ‏نـيـز‏ ‏مـوجب‏ ‏حرمت‏ ‏ابدى‏ ‏مى‏ ‏شود‏. ‏همانطور‏ ‏كه‏ ‏زوجه ‏دائم‏ ‏بعد‏ ‏از‏ ‏طلاق‏ ‏بايد‏ ‏مدتى‏ ‏عده‏ ‏نگه‏ ‏دارد،‏ ‏زوجـه‏ ‏مـوقـت‏ ‏نـيـز‏ ‏بـعـد‏ ‏از‏ ‏تمام ‏شدن‏ ‏مدت‏ ‏يا‏ ‏بخشيدن‏ ‏آن‏ ‏بايد‏ ‏عده‏ ‏نگه‏ ‏دارد‏. ‏با‏ ‏اين‏ ‏تـفـاوت‏ ‏كـه‏ ‏عـده‏ ‏زن‏ ‏دائم ‏سـه‏ ‏نـوبـت‏ ‏عـادت‏ ‏مـاهـانـه‏ ‏اسـت‏ ‏و‏ ‏عـده‏ ‏زن‏ ‏غـير‏ ‏دائم‏ ‏دو‏ ‏نوبت‏ ‏يا‏ ‏چـهـل‏ ‏و ‏پـنـج‏ ‏روز‏. ‏در‏ ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏جـمـع‏ ‏مـيان‏ ‏دو‏ ‏خواهر‏ ‏جايز‏ ‏نيست‏ ‏،‏ ‏در‏ ‏ازدواج‏ ‏موقت ‏نيز‏ ‏روا‏ ‏نيست .
‏ايـن‏ ‏اسـت‏ ‏آن‏ ‏چـيـزى‏ ‏كـه‏ ‏بـه‏ ‏نام‏ ‏ازواج‏ ‏موقت‏ ‏يا‏ ‏نكاح‏ ‏منقطع ‏در‏ ‏فقه‏ ‏شيعه‏ ‏آمده‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏قانون‏ ‏مدنى‏ ‏ما‏ ‏نيز‏ ‏عين‏ ‏آن‏ ‏را‏ ‏بيان‏ ‏كرده‏ ‏است .
‏بـديـهـى‏ ‏اسـت‏ ‏كه‏ ‏ما‏ ‏طرفدار‏ ‏اين‏ ‏قانون‏ ‏با‏ ‏اين‏ ‏خصوصيات‏ ‏هستيم‏ ‏،‏ ‏و‏ ‏اما ‏اينكه‏ ‏مردم‏ ‏ما‏ ‏به‏ ‏نـام‏ ‏ايـن‏ ‏قـانـون‏ ‏سـوء‏ ‏اسـتـفـاده‏ ‏هـايـى‏ ‏كرده‏ ‏و‏ ‏مى‏ ‏كنند، ‏ربطى‏ ‏به‏ ‏قانون‏ ‏ندارد‏. ‏لغو‏ ‏اين‏ ‏قـانـون‏ ‏،‏ ‏جـلوى‏ ‏آن‏ ‏سـوء‏ ‏اسـتـفـاده‏ ‏هـا‏ ‏را ‏نـمـى‏ ‏گـيـرد‏ ‏بـلكـه‏ ‏شكل‏ ‏آنها‏ ‏را‏ ‏عوض‏ ‏مى‏ ‏كند‏. ‏بعلاوه‏ ‏صدها‏ ‏مفاسدى
‏ ‏كه‏ ‏از‏ ‏خود ‏لغو‏ ‏قانون‏ ‏برمى‏ ‏خيزد.
‏مـا‏ ‏نـبـايـد‏ ‏آنـجـا‏ ‏كـه‏ ‏انـسـانـهـا‏ ‏را‏ ‏بـايـد ‏اصـلاح‏ ‏و‏ ‏آگـاه‏ ‏كـنـيـم‏ ‏بـه‏ ‏دليل‏ ‏عدم‏ ‏عرضه‏ ‏و‏ ‏لياقت‏ ‏در‏ ‏اصلاح‏ ‏انسانها‏ ‏مرتبا ‏بجان‏ ‏مواد‏ ‏قانونى‏ ‏بيفتيم‏ ‏،‏ ‏انسانها‏ ‏را‏ ‏تبرئه‏ ‏كنيم‏ ‏و‏ ‏قوانين‏ ‏را‏ ‏مسئول‏ ‏بدانيم .
‏اكـنـون‏ ‏بـبـيـنـيـم‏ ‏بـا‏ ‏بودن‏ ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏،‏ ‏چه‏ ‏ضرورتى‏ ‏هست‏ ‏كه‏ ‏. ‏قانونى ‏به‏ ‏نام‏ ‏قانون‏ ‏ازدواج‏ ‏مـوقـت‏ ‏بـوده‏ ‏بـاشـد،‏ ‏آيـا‏ ‏ازدواج‏ ‏مـوقـت‏ ‏ـ‏ ‏بـه‏ ‏قـول ‏نويسندگان (‏زن‏ ‏روز) ‏با‏ ‏حيثيت‏ ‏انسانى‏ ‏زن‏ ‏و‏ ‏با‏ ‏روح‏ ‏اعلاميه‏ ‏حقوق ‏بشر‏ ‏منافات‏ ‏دارد؟‏ ‏آيـا‏ ‏ازدواج‏ ‏مـوقـت‏ ‏اگـر‏ ‏هم‏ ‏لازم‏ ‏بوده‏ ‏است‏ ‏در‏ ‏دوران‏ ‏كهن ‏لازم‏ ‏بوده‏ ‏است‏ ‏. ‏اما‏ ‏زندگى‏ ‏و‏ ‏شرايط‏ ‏و‏ ‏اقتضاى‏ ‏زمان‏ ‏حاضر‏ ‏با‏ ‏آن‏ ‏موافقت ‏ندارد؟
‏ما‏ ‏اين‏ ‏مطلب‏ ‏را‏ ‏تحت‏ ‏دو‏ ‏عنوان‏ ‏بررسى‏ ‏مى‏ ‏كنيم :
‏الف‏ ‏. ‏زندگى‏ ‏امروز ‏و‏ ‏ازدواج‏ ‏موقت .
‏ب‏ ‏. ‏مفاسد‏ ‏و‏ ‏معايب‏ ‏ازدواج‏ ‏موقت .
‏زندگى‏ ‏امروز‏ ‏و‏ ‏ازدواج‏ ‏موقت
‏چنانكه‏ ‏قبلا‏ ‏دانستيم‏ ‏،‏ ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏مسؤ‏ ‏وليت‏ ‏و‏ ‏تكليف‏ ‏بيشترى ‏براى‏ ‏زوجين‏ ‏توليد‏ ‏مى‏ ‏كند،‏ ‏بـه‏ ‏هـمـيـن‏ ‏دليـل‏ ‏پـسـر‏ ‏يـا‏ ‏دخـتـرى‏ ‏نـمـى‏ ‏تـوان ‏يـافـت‏ ‏كـه‏ ‏از‏ ‏اول‏ ‏بـلوغ‏ ‏طـبـيـعـى‏ ‏كـه‏ ‏تـحت‏ ‏فشار‏ ‏غريزه‏ ‏قرار‏ ‏مى‏ ‏گيرد‏ ‏آماده ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏باشد‏. ‏خاصيت‏ ‏عـصـر‏ ‏جـديـد‏ ‏ايـن‏ ‏اسـت‏ ‏كـه‏ ‏فـاصـله‏ ‏بـلوغ‏ ‏طـبـيـعـى ‏را‏ ‏بـا‏ ‏بـلوغ‏ ‏اجـتـمـاعـى‏ ‏و‏ ‏قـدرت‏ ‏تـشـكـيـل‏ ‏عـائله‏ ‏زيـادتـر‏ ‏كـرده‏ ‏اسـت . ‏اگـر‏ ‏در‏ ‏دوران‏ ‏سـاده‏ ‏قـديـم‏ ‏يـك‏ ‏پـسربچه‏ ‏در‏ ‏سنين‏ ‏اوايل‏ ‏بلوغ‏ ‏طبيعى‏ ‏از‏ ‏عهده ‏شغلى‏ ‏كه‏ ‏تا‏ ‏آخر‏ ‏عمر‏ ‏به‏ ‏عهده‏ ‏او‏ ‏گذاشته‏ ‏مى‏ ‏شد‏ ‏برمى‏ ‏آمد،‏ ‏در‏ ‏دوران‏ ‏جـديـد‏ ‏ابـدا ‏امـكـان‏ ‏پـذيـر‏ ‏نـيـسـت‏ ‏. ‏يـك‏ ‏پـسـر‏ ‏مـوفـق‏ ‏در‏ ‏دوران‏ ‏تـحـصـيـل‏ ‏كـه‏ ‏دبـسـتـان ‏و‏ ‏دبـيـرستان‏ ‏و‏ ‏دانشگاه‏ ‏را‏ ‏بدون‏ ‏تاءخير‏ ‏و‏ ‏رد‏ ‏شدن‏ ‏در‏ ‏امتحان‏ ‏آخر‏ ‏سـال‏ ‏و‏ ‏يـا‏ ‏در ‏كـنـكـور‏ ‏دانـشـگـاه‏ ‏گـذرانـده‏ ‏بـاشـد‏ ‏در‏ ‏25 ‏سـالگـى‏ ‏فـارغ‏ ‏التـحـصـيـل‏ ‏مـى ‏گـردد‏ ‏و‏ ‏از‏ ‏ايـن‏ ‏بـه‏ ‏بـعد‏ ‏مى‏ ‏تواند‏ ‏درآمدى‏ ‏داشته‏ ‏باشد‏. ‏قطعا‏ ‏سه‏ ‏چهار‏ ‏سـال‏ ‏هم ‏طول‏ ‏مى‏ ‏كشد‏ ‏تا‏ ‏بتواند‏ ‏سر‏ ‏و‏ ‏سامان‏ ‏مختصرى‏ ‏براى‏ ‏خود‏ ‏تهيه‏ ‏كند‏ ‏و‏ ‏آماده‏ ‏ازدواج ‏دائم‏ ‏گـردد‏. ‏هـمـچـنـيـن‏ ‏اسـت‏ ‏يـك‏ ‏دخـتـر‏ ‏مـوفـق‏ ‏كـه‏ ‏دوران‏ ‏تحصيل‏ ‏را‏ ‏مى‏ ‏خواهد ‏طى‏ ‏كند.
‏جوان‏ ‏امروز‏ ‏و‏ ‏دوره‏ ‏بلوغ‏ ‏و‏ ‏بحران‏ ‏جنسى
‏شـمـا‏ ‏اگر‏ ‏امروز‏ ‏يك‏ ‏پسر‏ ‏محصل ‏هجده‏ ‏ساله‏ ‏را‏ ‏كه‏ ‏شور‏ ‏جنسى‏ ‏او‏ ‏به‏ ‏اوج‏ ‏خود‏ ‏رسيده‏ ‏است‏ ‏،‏ ‏تـكـليـف‏ ‏بـه‏ ‏ازدواج ‏بـكـنـيـد‏ ‏بـه‏ ‏شـمـا‏ ‏مـى‏ ‏خـنـدنـد‏. ‏هـمـچـنـيـن‏ ‏اسـت‏ ‏يـك‏ ‏دخـتـر‏ ‏مـحـصـل ‏شـانـزده‏ ‏ساله‏ ‏. ‏عملا‏ ‏ممكن‏ ‏نيست‏ ‏اين‏ ‏طبقه‏ ‏در‏ ‏اين‏ ‏سن‏ ‏زير‏ ‏بار‏ ‏ازدواج‏ ‏دائم ‏بروند‏ ‏و‏ ‏مـسـؤ‏ ‏وليـت‏ ‏يـك‏ ‏زنـدگـى‏ ‏را‏ ‏ـ‏ ‏كـه‏ ‏وظـايـف‏ ‏زيادى‏ ‏براى‏ ‏آنها‏ ‏نسبت‏ ‏به ‏يكديگر‏ ‏و‏ ‏نسبت‏ ‏به‏ ‏فرزندان
‏ ‏آينده‏ ‏شان‏ ‏ايجاد‏ ‏مى‏ ‏كند‏ ‏ـ‏ ‏بپذيرند.
‏كداميك‏ ‏؟‏ ‏رهبانيت‏ ‏موقت‏ ‏يا‏ ‏كمونيسم‏ ‏جنسى‏ ‏يا‏ ‏ازدواج‏ ‏موقت‏ ‏؟
‏از‏ ‏شـمـا‏ ‏مـى‏ ‏پـرسـم‏ ‏،‏ ‏آيـا ‏بـا‏ ‏ايـن‏ ‏حـال‏ ‏،‏ ‏با‏ ‏طبيعت‏ ‏و‏ ‏غريزه‏ ‏چه‏ ‏رفتارى‏ ‏بكنيم‏ ‏؟‏ ‏آيا‏ ‏طبيعت‏ ‏حـاضـر‏ ‏اسـت ‏بـه‏ ‏خـاطر‏ ‏اينكه‏ ‏وضع‏ ‏زندگى‏ ‏ما‏ ‏در‏ ‏دنياى‏ ‏امروز‏ ‏اجازه‏ ‏نمى‏ ‏دهد‏ ‏كه‏ ‏در‏ ‏سنين ‏شـانـزده‏ ‏سالگى‏ ‏و‏ ‏هجده‏ ‏سالگى‏ ‏ازدواج‏ ‏كنيم‏ ‏،‏ ‏دوران‏ ‏بلوغ‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏تاءخير‏ ‏بيندازد ‏و‏ ‏تا‏ ‏ما‏ ‏فارغ‏ ‏التحصيل‏ ‏نشده‏ ‏ايم‏ ‏،‏ ‏غريزه‏ ‏جنسى‏ ‏از‏ ‏سر‏ ‏ما‏ ‏دست‏ ‏بردارد؟
‏آيـا ‏جـوانـان‏ ‏حـاضرند‏ ‏يك‏ ‏دوره (‏رهبانيت‏ ‏موقت ) ‏را‏ ‏طى‏ ‏كنند‏ ‏و‏ ‏خود‏ ‏را ‏سخت‏ ‏تحت‏ ‏فشار‏ ‏و‏ ‏ريـاضـت‏ ‏قـرار‏ ‏دهـنـد‏ ‏تـا‏ ‏زمانى‏ ‏كه‏ ‏امكانات‏ ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏پيدا ‏شود؟‏ ‏فرضا‏ ‏جوانى‏ ‏حاضر‏ ‏گـردد‏. ‏رهـبـانـيـت‏ ‏مـوقت‏ ‏را‏ ‏بپذيرد‏ ‏آيا‏ ‏طبيعت‏ ‏حاضر‏ ‏است ‏از‏ ‏ايجاد‏ ‏عوارض‏ ‏روانى‏ ‏سهمگين‏ ‏و‏ ‏خطرناكى‏ ‏كه‏ ‏در‏ ‏اثر‏ ‏ممانعت‏ ‏از‏ ‏اعمال‏ ‏غريزه‏ ‏جنسى ‏پيدا‏ ‏مى‏ ‏شود‏ ‏و‏ ‏روانكاوى‏ ‏امروز‏ ‏از‏ ‏روى‏ ‏آنها‏ ‏پرده‏ ‏برداشته‏ ‏است‏ ‏صرف‏ ‏نظر ‏كند؟
‏دو‏ ‏راه‏ ‏بـيـشـتـر‏ ‏بـاقـى‏ ‏نـمـى‏ ‏مـانـد،‏ ‏يـا‏ ‏ايـنـكـه‏ ‏جـوانـان‏ ‏را‏ ‏بـه ‏حال‏ ‏خود‏ ‏رها‏ ‏كنيم‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏روى‏ ‏خود‏ ‏نياوريم‏ ‏. ‏به‏ ‏يك‏ ‏پسر‏ ‏بچه‏ ‏اجازه‏ ‏دهيم ‏از‏ ‏صدها ‏دختر‏ ‏كام‏ ‏بـرگـيـرد،‏ ‏و‏ ‏بـه‏ ‏يك‏ ‏دختر‏ ‏اجازه‏ ‏دهيم‏ ‏با‏ ‏دهها‏ ‏پسر‏ ‏رابطه‏ ‏نامشروع ‏داشته‏ ‏باشد‏ ‏و‏ ‏چندين‏ ‏بـار‏ ‏سـقـط‏ ‏جـنـيـن‏ ‏كـنـد‏. ‏يـعـنى‏ ‏عملا‏ ‏كمونيسم‏ ‏جنسى‏ ‏را ‏بپذيريم‏ ‏. ‏و‏ ‏چون‏ ‏به‏ ‏پسر‏ ‏و‏ ‏دختر (‏مـتـسـاويا) ‏اجازه‏ ‏داده‏ ‏ايم‏ ‏، ‏روح‏ ‏اعلاميه‏ ‏حقوق‏ ‏بشر‏ ‏را‏ ‏از‏ ‏خود‏ ‏شاد‏ ‏كرده‏ ‏ايم‏ ‏،‏ ‏زيرا‏ ‏روح‏ ‏اعلاميه‏ ‏حقوق‏ ‏بشر‏ ‏از ‏نظر‏ ‏بسيارى‏ ‏از‏ ‏كوته‏ ‏فكران‏ ‏اين‏ ‏است‏ ‏كه‏ ‏زن‏ ‏و‏ ‏مرد‏ ‏اگر‏ ‏بناست‏ ‏به‏ ‏جـهـنـم‏ ‏دره‏ ‏هـم ‏سـقـوط‏ ‏كـنـنـد‏ ‏دوش‏ ‏بـه‏ ‏دوش‏ ‏يـكـديـگـر‏ ‏و‏ ‏بـازو‏ ‏بـه‏ ‏بـازوى‏ ‏هم‏ ‏و‏ ‏بالاخره (‏متساويا) ‏سقوط‏ ‏كنند.
‏آيـا‏ ‏ايـن‏ ‏چـنـيـن‏ ‏پـسـران‏ ‏و ‏دخـتـرانـى‏ ‏بـا‏ ‏چـنـيـن‏ ‏روابـط‏ ‏فـراوان‏ ‏و‏ ‏بـى‏ ‏حـدى‏ ‏در‏ ‏دوران‏ ‏تحصيل‏ ‏پس‏ ‏از ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏،‏ ‏مرد‏ ‏زندگى‏ ‏و‏ ‏زن‏ ‏خانواده‏ ‏خواهند‏ ‏بود؟
‏راه‏ ‏دوم‏ ‏،‏ ‏ازدواج ‏مـوقـت‏ ‏و‏ ‏آزاد‏ ‏اسـت‏ ‏. ‏ازدواج‏ ‏مـوقـت‏ ‏در‏ ‏درجـه‏ ‏اول‏ ‏زن‏ ‏را‏ ‏محدود‏ ‏مى‏ ‏كند‏ ‏كه‏ ‏در ‏آن‏ ‏واحد‏ ‏زوجه‏ ‏دو‏ ‏نفر‏ ‏نباشد،‏ ‏بديهى‏ ‏است‏ ‏كه‏ ‏محدود‏ ‏شدن‏ ‏زن‏ ‏مستلزم‏ ‏محدود‏ ‏شدن‏ ‏مرد ‏نيز‏ ‏خواه‏ ‏ناخواه‏ ‏هست‏ ‏. ‏وقتى‏ ‏كه‏ ‏هر‏ ‏زنى‏ ‏به‏ ‏مرد‏ ‏معينى‏ ‏اختصاص‏ ‏پيدا‏ ‏كـنـد‏ ‏قـهـرا ‏هـر‏ ‏مـردى‏ ‏هـم‏ ‏بـه‏ ‏زن‏ ‏مـعـيـنى‏ ‏اختصاص‏ ‏پيدا‏ ‏مى‏ ‏كند،‏ ‏مگر‏ ‏آنكه‏ ‏از‏ ‏يك‏ ‏طرف‏ ‏عدد ‏بيشترى‏ ‏باشند‏. ‏بدين‏ ‏ترتيب‏ ‏پسر‏ ‏و‏ ‏دختر‏ ‏تحصيل‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏مى‏ ‏گذرانند‏ ‏بدون‏ ‏آنكه ‏رهبانيت‏ ‏مـوقـت‏ ‏و‏ ‏عـوارض‏ ‏آن‏ ‏را‏ ‏تـحـمـل‏ ‏كـرده‏ ‏بـاشـند‏ ‏و‏ ‏بدون‏ ‏آنكه‏ ‏در‏ ‏ورطه ‏كمونيسم‏ ‏جنسى‏ ‏افتاده‏

 
دسته بندی: مقاله » مقالات فارسی مختلف

تعداد مشاهده: 5342 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 71

حجم فایل:107 کیلوبایت

 قیمت: 6,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل