پاورپوینت روشهاي نگهداري و پشتيباني كمپرسورهاي جايگاههاي CNG
دسته بندي :
علوم پایه »
دانلود پاورپوینت های علمی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 18 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
روش هاي نگهداري و پشتيباني كمپرسورهاي جايگاه هاي CNG
شركت فني و مهندسي هصا
هديش صنعت ايرانيان (سهامی خاص)
از جمله شاخص هاي موجود جهت نظارت بر عملكرد كمپرسورهاي CNG ، مي توان به موارد زير اشاره نمود :
مصرف انرژي
كيفيت محصولات توليدي
حجم توليد
تعداد توقف هاي برنامه ريزي نشده
وقوع حوادث
هزينه هاي عملكردي
شاخص هاي زيست محيطي
واحد كمپرسورخانه قلب تپنده يك ايستگاه CNG است، از اين رو پايش و نظارت بر عملکرد صحيح و منظم آن موجب افزايش راندمان توليد، کاهش چشمگير هزينه های تعمير و ارتقاء عرضه خدمات مناسب به مصرف کنندگان خواهد شد، آنچه به عنوان دستاورد اين مقاله مطرح است، ارائه روش هاي تعمير و نگهداري كمپرسورهاي جايگاه CNG خصوصا" استفاده از روش های نگهداری (PdM) ومانيتورينگ وضعيت خبره برای آنها است .
نماي شماتيك تجهيزات ايستگاه CNG
خودرو گازسوز
توزيع كننده
مخزن ذخيره گاز طبيعي
(فشار بالا)
كمپرسور
خشك كن گاز
انشعاب گاز سراسري
تغذيه (برق 3 فاز)
سامانههای مرتبط
شركت فني و مهندسي هصا
هديش صنعت ايرانيان (سهامی خاص)
کمپرسورهاي ايستگاه هاي CNG
در صنعت، افزايش فشار گازها به دو طريق انجام ميپذيرد . يكي روش كاهش حجم و ديگري روش ازدياد انرژي جنبشي و سپس تبديل آن به فشار از طريق ديفيوزراست. كمپرسورهاي نوع اول را جابجايي مثبت و كمپرسورهاي نوع دوم را ديناميكي مينامند. در مجموع انواع كمپرسور را به شرح زير مي توان طبقه بندي نمود.
1- انواع جابجايي مثبت، با دستهبنديهاي زير :
1 -1 رفت و برگشتي : شامل؛ پيستوني، تيغه اي ، نوساني.
1 -2 دوار : شامل ؛ پيچي ، پره اي ، پيستوني دوار .
1-3 اسكرول.
2- انواع ديناميكي، با دستهبنديهاي زير :
2-1 سانتريفوژ (يا جريان شعاعي).
2-2 محوري.
2-3 تركيبي از شعاعي و محوري.
به آن دسته از ماشين آلاتي كه گازها را متراكم مي كنند كمپرسور گفته ميشود.
شركت فني و مهندسي هصا
هديش صنعت ايرانيان (سهامی خاص)
مزاياي عمده كمپرسورهاي رفت و برگشتي نسبت به ساير کمپرسورها را مي توان بصورت زير بيان نمود:
امکان ساخت آن بصورت تك مرحله اي ويا چند مرحله اي دريك پوستة واحد وجود دارد.
توانايي ساخت يکپارچه آن با يک موتور احتراق داخلي (بنزيني يا ديزل) دريك پوستة واحد، که به مدل يکپارچه Integral معروف است، وجود دارد. در اين طرح يك يا چند سيلندر از مجموعه به كمپرسور و يك يا چند سيلندر به موتور اختصاص مي يابد.
در اين كمپرسورها قابليت كنترل ظرفيت بسيار خوب بوده و بازده بالايي دارند.
جهت مواردي كه به حد بالا و دبي نسبتاً كمي نياز مي باشد مناسب هستند.
اكثر تعميركاران و تكنسين هاي تأسيسات با ساختمان، نحوه كار و تعميرات اين نوع كمپرسورها آشنايي دارند.
از آنجا كه سرعت دوراني اين نوع كمپرسورها اغلب بين 500 تا2000 دور در دقيقه است، براي به دوران درآوردن آنها مي توان از موتورهاي الکتريکي مستقيما استفاده كرد.
از جمله معايب كمپرسورهاي رفت و برگشتي نسبت به ساير كمپرسورها مي توان به موارد زير اشاره نمود:
حجم و هزينه تعميرات اين کمپرسورها بواسطه تعداد زياد قطعات متحرك مكانيكي، نسبتاً بالاست.
سطح نوسانات و ارتعاشات در اين كمپرسورها بالاست.