پاورپوینت”گردشگری کشاورزی و تاثیران درتوسعه کشاورزی و صنایع روستایی

دسته بندي : بازاریابی » مطالعات موردی بازاریابی
تعریف گردشگری کشاورزی

گردشگری کشاورزی عملی است برای جذب گردشگران به یک منطقه، در اصل برای اهداف کشاورزی. کردشگری کشاورزی با جذب گردشگران به مناطق روستایی باعث ایجاد شکلی از آرامش روحی و روانی در آن‌ها شده که به دنبال روند رو به رشد نوعی گردشگری است که هم آموزشی و هم تفریحی است. همچنین این نوع از گردشگری گزینه دیگری برای تنوع فعالیت‌های کشاورزان / کارآفرینانی است که مایل به فعالیت‌های کشاورزی / مهمان نوازی در مزرعه خویش بوده و این امر فعالیت‌های اقتصادی بیشتری را در مناطق روستایی به ارمغان می آورد. به‌طور کلی تصوری که از گردشگری وجود دارد، این است که برای شکل گیری گردشگری نیاز به محرک‌ها و عناصر بزرگی است که بتواند جذب توریسم نموده و سبب ماندگاری گردشگر شود. در واقع آنچه از گردشگری و فعالیت‌های آن در اذهان تداعی می‌شود، گردشگری فعالیتی است که نیاز به سرمایه و امکانات زیرساختی فراوانی دارد. این تصویر گردشگری توده ای ممکن است کارآفرینان کوچک را که توریست را به عنوان یک گزینه جایگزین برای افزایش درآمد خود در نظر می‌گیرند، از بین ببرد. با این حال، گردشگری کشاورزی را می‌توان در یک مقیاس کوچک، کم اثراز منظر اثرات نامطلوب زیست محیطی، آموزش محور وبا فعالیت‌های تفریحی مشاهده کرد. گردشگری کشاورزی زیر مجموعه ای از صنعت بزرگتر به نام گردشگری روستایی است که شامل استراحتگاه ها، سایت‌های بازار کشاورزان ، تورهای غیر گردشگری کشاورزی، غیر انتفاعی و سایر فعالیت‌های اوقات فراغت و پذیرایی از مهمان بوده که گردشگران را به حومه‌ها جذب می‌کند. گردشگری کشاورزی یک مفهوم ترکیبی است که ادغام عناصر دو صنایع پیچیده، کشاورزی و سفر / گردشگری به منظور ایجاد و گسترش بازارهای سودآور جدید برای محصولات کشاورزی و خدمات در مزرعه و تجارب سفر برای گردشگران در یک بازار بزرگ منطقه ای است. اگر چه یک تعریف واحدی از گردشگری کشاورزی به‌طور گسترده و شناخته شده وجود ندارد، اما گردشگری کشاورزی شامل در هم تنیدگی مفاهیم مهم بازاریابی و توسعه اقتصادی است که امروزه در حال گسترش است
گردشگری کشاورزی و تاثیرآن در توسعه روستایی و کشاورزی

توسعه روستایی علیرغم تمام کوششها و تلاشها، آنچنان که باید و شاید با موفقیت همراه نبوده و راهبردهای گذشت نتوانست اند مسایلی نظیر فقر، اشتغال و پایداری را رفع نمایند. از طرف دیگر، چالشهای روزافزون رودرروی کشاورزی نظیر قیمتهای پایین کالاهای کشاورزی، افزایش هزینه های تولید، فشارهای زیست محیطی، تغییرات آب و هوا، جهانی سازی، صنعتی شدن، نبود برنام های دولتی حمایت کننده از کشاورزی و نوسان بازارهای کالاهای کشاورزی، درآمد کشاورزان خرده پا را روز بخه روز کاهش می دهند.

گردشگری کشاورزی از جمله راهبردهایی است که در چند دهه اخیر برای متنوع ساختن اقتصاد روستایی و توسعه پایدار روستایی مطرح شده است. اکثر کشورهای جهان این نوع گردشگری را به عنوان راهبردی نوین برای توسعه اجتماعی-اقتصادی، احیا و بازسازی نواحی روستایی مد نظر قرار داده اند .این امر بویژه در کشورها و مناطقی که گزینه های محدودی برای توسعه دارند، بیشتر مورد توجه قرار گرفت است. در اقتصاد ایران نیز گردشگری روستایی می تواندبا توجه به گوناگونی محیطی و مزیتهای نسبی موجود در آن به عنوان یکی از عرصه های تنوع بخشی به اقتصاد روستایی مد نظرقرارگیرد. در شرایطی که بسیاری از فعالیتهای اقتصاد روستایی و سطح درآمد کشاورزی، طی دهه های اخیر دچار افول شدید شده و افزایش نرخ بیکاری و در نتیجه خروج نسل جوان و تحصیل کرده از جامع روستایی، توسعه روستاها را با مخاطره انداخته است، اگر توسعه گردشگری بطور کامل در نواحی روستایی طرح ریزی شود، میتوان تا حدودی این مناطق را از رکود و انزوا خارج کرد و موج تنوع فرهنگی و گسترش توسع روستایی و کشاورزی شد.
فهرست

تعریف گردشگری کشاورزی

ارزش های فرهنگی واجتماعی گردشگری کشاورزی

زیرمجموعه های گردشگری کشاورزی

تاریخچه گردشگری کشاورزی

مزیت‌ گردشگری کشاورزی

مزیت های اقتصادی گردشگری کشاورزی

تفاوت آگری توریسم با گردشگری روستایی

انواع مزارع گردشگری کشاورزی

چرا گردشگری کشاورزی مهم است؟

جنبه های اجتماعی وفرهنگی گردشگری کشاورزی

گردشری کشاورزی فرصتی ارزشمند برای دور شدن از زندگی برنامه‌محور و منظم روزمره

چرا گردشگری کشاورزی در حال افزایش است؟

گردشگری کشاورزی ازنگاه گردشگران امروزی

چه کسانی از گردشگری کشاورزی سود می‌برند؟

چرا ایران به گردشگری کشاورزی نیاز دارد؟

کارآفرینی و گردشگری

کارآفرینی گردشگری کشاورزی،روند وچالش ها

توسعه روستایی وچالش های پیش رو

راهبردهای گردشگری کشاورزی

گردشگری کشاورزی ، زمینه ای برای توسعه ی کسب و کارهای کوچک

گردشگری کشاورزی ازنگاه گردشگران

اصول و عناصر پایه گردشگری کشاورزی

پتانسیل گردشگری کشاورزی در ایران و تورهای ایرانگردی

تجربه های گردشگری کشاورزی

فعالیت های جانبی گردشگری کشاورزی

پتانسیل گردشگری کشاورزی ایران برای مسافران داخلی و بین المللی

محل اقامت برای مسافران دوستدار گردشگری کشاورزی در ایران

مناطق دارای پتانسیل بالا برای گردشگری کشاورزی در ایران

دلایل رغبت مردم به گردشگری کشاورزی

دامنه وسیع توریسم مزرعه

گردشگری کشاورزی در جهان

گردشگری کشاورزی و توسعه روستایی

تور گردشگری کشاورزی

مقاصد معروف گردشگری کشاورزی در جهان

کشور تایوان

توسکانی

جزیره مایورکا

برزیل

ایالت هاوایی

جزیره گرانادا

کالیفرنیا

فیلیپین

سبک جهانی توریسم کشاورزی

تعاریف مختلف گردشگری کشاورزی

گردشگری کشاورزی، چهره جدیدی از گردشگری و بخشی از گردشگری روستایی

پیشرفت جاذبه های گردشگری کشاورزی

وضعیت اقامت درگردشگری کشاورزی

تعامل گردشگر با محیط کشاورزی

برگزاری موزه و نمایشگاه محصولات کشاورزی

گردشگری کشاورزی در لتونی

گردشگری کشاورزی در ایتالیاوترکیه

تنوع بخشی درآمدهای کشاورزی در انگلستان

تجربه کشورهای موفق در گردشگری کشاورزی و روستایی

انواع خدمات گردشگری کشاورزی

تاثیر رویدادهای فصلی برجذب گردشگران

کشاورزی ستون اقتصادی هند

گردشگری کشاورزی یک مفهوم نوین در بخش گردشگری هند

گردشگری کشاورزی مهم‌ترین راهکار برای رهایی از فقردرهند

افزایش شغل های مربوط به کشاورزی در چین

گردشگری کشاورزی در اروپا

سایت گردشگری فدراسیون اروپا

گردشگری کشاورزی در اتریش

گردشگری کشاورزی یکی از گزینه‌های بهبود درآمد و پیشبرد اقتصادی برای

نمونه هایی از کارآفرینی گردشگری کشاورزی

گردشگری روستایی و کشاورزی درتایوان

ظرفیت بسیار عظیم گردشگری کشاورزی در ایران

انگیزه گردشگران روستایی،

جاذبه های گردشگری روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار

سابقه بسیار موفق ایالات متحده آمریکا درزمینه توسعه گردشگری کشاورزی

آثارگردشگری کشاورزی درتحرک اقتصادی نواحی روستایی

دسته بندی: بازاریابی » مطالعات موردی بازاریابی

تعداد مشاهده: 3767 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

حجم فایل:9,908 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    دانلود فایل

  • محتوای فایل دانلودی:
    143اسلاید تخصصی