پاورپوینت نقش بورس کالا در بازرگانی خارجی (ورد)
دسته بندي :
انسانی »
اقتصاد
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 19 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
نقش بورس کالا در بازرگانی خارجی
بورس کالا مکان یا محل تلاقی عرضه و تقاضا و تعیین قیمت است؛ در این مکان که یک بازار متشکل و منسجمی است تعدادی از کالاها و اوراق بهادار توسط عرضه کنندگان ارائه و پس از بررسی های کارشناسی قیمت گذاری و معمولا در ساعت های مشخص به خریداران عرضه و مبادله می شوند.
در بورس کالا انواع کالاها به ویژه مواد اولیه و فلزات مبادله می شوند.
تعریف بورس
در بورس کالا با تبدیل بخشی از شبکه سنتی داد و ستد به یک شبکه سازمان یافته امکاناتی در جهت رفع نوسانات قیمت و ریسک های تولیدی و نقدینگی بودجه صورت می گیرد.
شرکت کنندگان در بورس کالا دو دسته اند: خطر پوش ها ( می کوشند از ریسک نوسان قیمت در امان باشند مانند تولید کنندگان کالا و مصرف کنندگان عمده) سوداگران ( می کوشند از نوسانات قیمت در جهت سود خود حداکثر بهره را ببرند)
تعریف بورس