مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) تکلیف شب
دسته بندي :
پیشینه تحقیق »
نمونه پیشینه تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 43 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
مبانی نظري
منظورازتكليف شب عبارت است ازانجام مطالب نوشتني ،حل كردني و حفظ مطالبي كه به صورت تمرين در كتابهای درسي مشخص شده است و معلمان روزانه براي دانشآموزان مشخــص مي كنند تادر خانه آنها را انجام دهند (رنجه بازو،1377).
درباره تكليف شب،نظرات گوناگوني ارائه شده است. برخي آن را عامل فعاليت،تمرين،تثبيت و خلاقيت آموزشي تلقي نموده،بعضي آن را يك مصيبت مي خوانند و گروهي ديگرآن را عامل تزلزل خانواده و تضاد و الدين مي دانند،افراطيون از آن به عنوان يك هيولاي تربيتي كه عامل ضايعكننده تمايلات، رغبتها و استعدادها در عصر موج سوم (عصر كامپيوتر و الكترونيك) است، ذكر كرده، آن را عامل اساسي شكنجه رواني محصلان مي دانند(رنجه بازو،1377).
تكليف در فرهنگ فارسي دكتر معين چنين معنا شده است
1- به رنج افكند ن .
2- به گردن گذاشتن،كار هاي سخت وشاق را به عهده كسي گذاشتن .
3- رسيدن به سن بلوغ و رشد .
4- وظيفه اي كه بايدانجام شود(مانند مشق خطومسائل).
5- از نظرآموزش و پرورش،تكليف شب به معناي مجموعه فعاليت هايي است كه به منظور تعميق يادگيري دانش آموزان، درساعتي كه در آموزشگاه حضور ندارد صورت مي گيرد(شايان،1377).
وقتي معلم به دانش آموزبه جاي تكليف شب چند صفحه رونويسي مي دهد يا از او مي خواهد با كمك والدين تكاليفش را انجام بدهد،چگونه مي توان انتظار داشت كه اين دانش آموز خلاقانه عمل كند؟تكليف شب به مثابهً يك رخداد آموزشي،جزءپايداري از اجزاي آموزشي است .
بدون شك تكليف شب فرصتي براي تمرين وايجاد يادگيري است . تكليف شب به منزله پنجره اي است كه از طريق آن والدين زندگي روزمرهً تحصيلي و علمي فرزندانشان را در مدارس تماشامي كنند . تكليف شب