پاورپوینت بررسی عوامل موثر بر استفاده ازکارت اعتباری تلفن همراه (با کیفیت)
دسته بندي :
علوم پایه »
دانلود پاورپوینت های علمی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 18 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
بررسی عوامل موثر بر استفاده ازکارت اعتباری تلفن همراه
بیان مسئله
رشد و گسترس استفاده از فن آوری های مبتنی بر تلفن همراه، بویژه کارت اعتباری تلفن همراه mobile credit card بعنوان یکی از جدیدترین ابزارهای بانکی، فرصت های بیشماری را جهت نوآوری برای بانک ها فراهم آورده است.
کارت اعتباری تلفن همراه، یک روش پرداخت است که بموجب آن، مشتریان بانک ها وجوه ناشی از خرید و فروش کالاها و خدمات را بصورت اعتباری و از طریق تلفن همراه خود انجام می دهند.
علیرغم معرفی این خدمت به مشتریان بانک های و موسسات بانکی اسلامی چون Hong Leong Bank و Bank Bumiputra Bhd . در کشور مالزی از سال 2005، این خدمت هنوز به اندازه کافی مورد توجه مشتریان واقع نشده و یا کاربرد آن کمتر از حد انتظار بوده است.
بنابراین، بررسی عوامل موثر بر ترغیب مشتریان بانک های مالزی جهت استفاده از خدمت مذکور بمنظور ایجاد و حفظ قابلیت رقابت بانک های کشور مالزی با سایر بانک ها ضروری بنظر می رسد.
اهمیت و ضرورت تحقیق
الف) از منظر مشتریان:
برقراری امکان خرید بصورت بدون سیم “wireless” و با انعطاف زیاد
امنیت بیشتر نسبت به روش های سنتی پرداخت (با توجه به تجهیز آن به شماره شناسایی فردی PIN )
ب) از منظر بانک ها و موسسات بانکی:
سلاح رقابتی جدید در مقایسه با سایر بانک ها
کمک به بانک های تجاری جهت سیستم های کارت اعتباری تلفن همراهی که بیشتر مورد اقبال مشتریان قرار گرفته اند
کمک به نحوه ارائه خدمات مذکور به مشتریان بالقوه بانک ها
بررسی پیشینه تحقیق
این مطالعه، از (مدل پذیرش فن آوری) Technology Acceptance Model (TAM) در محیط کارت اعتباری تلفن همراه بهره می برد.
مدل مذکور، روابط بین مولفه هایی چون ادراک مفید بودن perceived usefulness (PU) ( Davis 1 ، 1989) سهولت کاربرد perceived ease of use (PEOU) ( Davis 1 ، 1989)، قابل اطمینان بودن perceived credibility (PC) ( Wang 2 و دیگران ، 2003)، میزان اطلاعات درخصوص کارت اعتباری تلفن همراه amount of information on mobile credit card (AIMC) ( Pikkarainen 3 و دیگران ، 2004 ) از یکسو، و میزان تمایل به استفاده usage intentions (USINT) از آن را، از سوی دیگر، تبیین می کند.